פרסום ראשון

קרב חרדי ודתי על לבו של הרב דוד חי הכהן

רגע לפני שיכריז במי יתמוך בבחירות, בסיעת 'יהדות התורה' ובסיעות הימין מפעילים לחצים על הגאון רבי דוד חי הכהן, מבכירי רבני הציונות הדתית, בכדי להשיג את תמיכתו (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מאיר פרוש במעונו של הרב דוד חי הכהן (צילום: ללא קרדיט)

הגאון רבי דוד חי הכהן, מבכירי רבני הציונות הדתית, שתמך בבחירות 2019 סבב ב' ב'יהדות התורה' טרם החליט במי יתמוך בבחירות הקרובות, בימים אלו ישנם לחצים מהמגזר החרדי ומנגד מהדתי לאומי על הכרזה רשמית לתמיכה בהן.

בסבב הבחירות הקודם הוציא הרב דוד חי הכהן, הנחשב לאחד מבכירי הרבנים החרד"לים, מכתב תמיכה רשמי ב'יהדות התורה'. אלא שלקראת הבחירות הקרובות, נעשים לחצים כבדים מקרב שתי המפלגות - 'הבית היהודי' ו'יהדות התורה' לתמיכה בהן.

השבוע, עלו הרב רפי פרץ וח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי למעונו של הרב הכהן, בבת ים, בניסיון לדבר על לבו לתמוך במפלגה הציונות דתית בבחירות הקרובות.

אלא של'כיכר השבת' נודע כי במידה ויהיה איחוד בימין, ונפתלי בנט ואיילת שקד ירוצו ברשימה אחת עם הבית היהודי הרי שלא קיים סיכוי שהציונות הדתית תקבל את תמיכתו של הרב.

נכון להיום (שלישי), במפלגת 'הבית היהודי' יתמודדו בנפרד מהימין החדש עם בנט ושקד. אך למרות זאת מקורבי הרב אומרים ל'כיכר השבת' כי בשלב זה הרב לא מסיר את תמיכתו מ'יהדות התורה'.

יצוין כי ב'יהדות התורה' ממשיכים לחרוש את מעוזי הציונות הדתית בניסיון לקבל את קולותיהם. סגן השר מאיר פרוש, שהיה מאדריכלי ההסכם עם הרב דוד חי הכהן בבחירות הקודמות, פועל בסביבתו שוב גם במערכה הנוכחית.

הערכות הן, כי כוחו של הרב לא מתבטא במספר קולות רב, אבל כוחו התדמיתי עלול לסייע לאחת המפלגות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר