תיעוד ממרוקו

הערבי מנקה את ציון רבי מכלוף אלחרר. צפו

לרגל יום ההילולא שחל היום (שלישי) תועד השומר הערבי של בית העלמין בקזבלנקה, מנקה את הציון של רבי מכלוף אלחרר זצ"ל, מגדולי וצדיקי מרוקו, לקראת באי ההילולא. צפו (חדשות)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

הציון של הצדיק רבי מכלוף אלחרר זצ"ל במרוקו, אותר לאחר 103 שנים, על ידי השומר הערבי בבית העלמין הישן בקזבלנקה, כפי שדווח ב'כיכר השבת'. ביממה האחרונה תועד השומר הערבי כשהוא מנקה את הציון של הצדיק - לקראת ההילולא ה-103, שחל היום.

"בכניסה לבית העלמין", סיפר אחד מהצאצאים ל'כיכר השבת', "פגשנו את הערבי ששומר על המקום ודואג לניקיונו, אמרנו לעצמנו מה נפסיד אם נשאל אותו, היה שם עוד אנשים מישראל ביקשנו מהם להסביר לערבי גם בערבית וגם בצרפתית 'האם הוא יודע היכן קבור רבי מכלוף אלחרר?'".

הנכד תיאר: "לא עברה דקה והערבי מסמן בידו 'בואו אחרי', כולנו אחוזי התרגשות הלכנו חפוזים אחריו עד כמעט קצה בית העלמין סמוך ונראה לציון רבי חיים פינטו, והנה הערבי עוצר, מנקש עשבים, ומצביע על גבי מצבה עתיקה שכמעט והכיתובים שעל גביה נשחקו ברבות השנים, ואומר בהבהרה ערבית מרוקאית 'הדא רבי מכלוף'.

"הציבור ששהה במקום לא היה יכול לעצור את התרגשותו נוכח הגילוי המרעיש והצורה השמימית של התגלות הציון הנכסף, ומבלי להתמהמה, החל הציבור להשתטח בתפילה בזכות הצדיק שבכח תורתו זכה ופעל ישועות בקרב עמו, כאשר הערבי מביא דלי מים ומנקה את הציון מהעפר שהצטבר וכדי להאיר את הכיתוב שעל גבי המצבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר