ההערכה השנתית

אמ"ן מעריך: "איראן תשיג פצצה גרעינית - בתוך שנתיים"

אגף המודיעין בצה"ל מעריך כי חיסולו של קאסם סולימאני דווקא ירסן את האיראנים, שימשיכו להעשיר אורניום ויתקרבו לפצצה גרעינית • באמ"ן סבורים כי חמאס מעוניין כעת ברגיעה בעזה (ביטחון, בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

אגף המודיעין בצה"ל פרסם היום (שלישי) את הערכתו השנתית על האיומים הנשקפים לישראל מכיוון איראן, חמאס, חיזבאללה, ועוד.

ההערכה התפרסמה באיחור של שבוע, כדי לאפשר לבחון את השפעות חיסולו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני על ידי ארה"ב.

נתניהו על איראן, הערב

לפי אמ"ן, החיסול דווקא ירסן את האיראנים, ומדובר באירוע חיובי לישראל. לכן הם ממליצים להגביר עכשיו את התקיפות נגד האיראנים בסוריה, כדי להביא להוצאתם מהמדינה.

עם זאת, איום אחר נשקף לישראל מהכיוון האיראני: הם ממשיכים להעשיר אורניום, ולפי הערכת אמ"ן, אם ירצו בכך, הם יכולים להשיג פצצת אטום בתוך שנתיים.

בעוד אמ"ן קורא להגביר את התקיפות בסוריה, הוא מציין כי אם ייהרגו אנשי חיזבאללה, ארגון הטרור הלבנוני לא יהסס לפתוח שוב במלחמה עם ישראל.

הלוויית סולימאני - מבט מהאוויר (צילום: התקשורת באיראן)

בנוגע לנעשה בצד הדרומי של ישראל, באמ"ן סבורים כי חמאס מעוניין ברגיעה בעזה, ולא יפתח במלחמה נגד ישראל וימשיך במאמצים להגיע להסדרה.

הבעיה הפלסטינית כעת היא בשטחי הגדה, ובאמ"ן מתריעים מפני הסלמה שיכולה לבוא בשל הבחירות הצפויות ברשות הפלסטינית, שם הצד המפסיד לא צפוי לשתוק - או בשל מותו של אבו מאזן המזדקן, שיורשיו כבר מתחמשים לקראת הקרב להחלפתו.

באופן כללי, נקבע בהערכת אמ"ן, בראשות האלוף תמיר היימן כי "יש סבירות נמוכה למלחמה יזומה ב-2020, אך יש סבירות בינונית עד גבוהה לשימור משוואות תגובה בזירה הצפונית, תוך מוכנות לסיכון עד כדי מלחמה".

תקיפה המיוחסת לישראל בסוריה (מתוך טוויטר)

המשמעות היא כי באמ"ן מעריכים כי פעולה ישראלית יזומה נגד אחד מארגוני הטרור מצפון או מדרום, עלולה להידרדר למלחמה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב כי "אנחנו יודעים בדיוק מה קורה בתוכנית הגרעין האיראנית. איראן חושבת שהיא תשיג נשק גרעיני, אני שב ואומר - ישראל לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני. אני גם קורא לכל מדינות המערב להטיל את מנגנון הסנקציות האוטומטיות באו"ם, snapback sanctions, עכשיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר