צפו בתיעוד

מאות התפרעו בהר הבית: כוחות משטרה רבים פיזרו אותם

מאות מוסלמים החלו להתפרע לאחר תפילות הבוקר במסגד בהר הבית. כוחות המשטרה נכנסו למקום לאחר תקופה ארוכה יחסית של שקט ופיזרו את המפגינים באמצעים לפיזור הפגנות (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: צילום ערבי )

בסיום תפילות הבוקר בהר הבית החלו הבוקר (שישי), כמה מאות מוסלמים שהיו בשטח הר הבית לצאת בתהלוכה תוך שהם קוראים קריאות לאומניות ומפרים את הסדר הציבורי במקום. בעקבות כך הוראה מפקד המחוז ניצב דורון ידיד לפזרם, וכוחות משטרה נכנסו אל שטח הר, פעלו במקום ופיזרו את הפורעים.

מהמשטרה נמסר, כי "משטרת ישראל לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי בשטח הר הבית, ותפעל למנוע כל התפרעות או קריאות על רקע לאומני".

בתקופה האחרונה לא נרשמו אירועים מיוחדים סביב הר הבית. ההתפרעות האחרונה הייתה בקיץ האחרון במהלך חג הקרבן שחל במקביל לתשעה באב. המוסלמים זעמו על כך שהותר ליהודים להיכנס בתשעה באב להר הבית ובמקום החלו מהומות. 4 שוטרים נפצעו קל ו-15 מהפורעים נפצעו אף הם והר הבית נסגר לכניסת יהודים לכמה ימים.

לנושא הר הבית רגישות גבוהה גם מבחינה מדינית, כאשר בירדן חוששים שישראל מנסה להוריד את שליטתם בהר הבית באמצעות הוואקף. באירועים הקודמים מחו הירדנים בפני ישראל וטענו כי הכנסת יהודים להר היא פגיעה בסטטוס קוו.

סרטונים זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר