זיוף את נתוני הגיוס?

השבוע תפרסם ועדת הבדיקות בצה"ל את המסקנות

לאחר חשיפת זיוף נתוני הגיוס של מספר המתגייסים החרדים, הוועדה בדקה את כל הנתונים שהובאו בפניה וכמובן מי נתן את ההוראה. השבוע הוועדה תפרסם את המסקנות (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הוועדה בראשות האלוף במיל' רוני נומה שמונתה לבדוק את הסקנדל סביב זיוף מספרי נתוני גיוס החרדים, צפויה לפרסם השבוע את מסקנותיה.

בכאן 11 דווח כי הוועדה תקבע שהנתונים שעברו לקבינט המדיני-ביטחוני, לוועדות הכנסת, לשר הביטחון ולגורמים נוספים - סולפו ונועדו למלא את המכסה שנקבעה בחוק תוך "רשלנות" ו"מעילה" בעבדותם.

הוועדה קיבלה לידיה בין היתר הקלטה של קצין זוטר שסיפר שהורו לו לזייף נתונים של מספר החרדים שהתגייסו והוא מצר על כך ששיתף פעולה. גורמי צבא ידעו על הפערים במשך חודשים ארוכים אבל לא דיווחו על כך.

בהקלטת השיחה, נחשף כי צה"ל שיקר לכאורה בשיטתיות באשר למספר החרדים המתגייסים. בין המתגייסים שנחשבו כחרדים: נוצרים, חילונים ודתיים לאומיים.

מאז שהתפוצצה פרשת זיוף נתוני מספר המתגייסים החרדים פועלת ועדת הבדיקה בצה"ל, ובימים אלו, כאמור, העבודה נמצאת לקראת סיומה.

הרמטכ"ל על 'בלוף גיוס החרדים': "ננקוט יד קשה" (צילום: דובר צה"ל)

בכאן 11 דווח כי ראש חטיבת תכנון ומחקר כוח אדם בצה"ל, תא"ל אמיר ודמני, נפגש עם ח"כ אלעזר שטרן מכחול לבן זאת בניגוד לחוק הדורש אישור של הרמטכ"ל לפגישה עם פוליטיקאי.

בפגישה, נכח גם איש העסקים דוד הגר – שתורם למסלולי גיוס החרדים, ובעצמו עד בוועדת הבדיקה שמינה הרמטכ"ל בפרשת זיוף נתוני הגיוס. מצה"ל נמסר: "השניים מכירים ולא נידונו נושאים מקצועיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר