החברה התנצלה

ארה"ב: חברת תעופה השפילה נוסעת בהריון

חברת תעופה מהונג קונג נאלצה להתנצל לאחר שדרשה מנוסעת לבצע בדיקה שתוכיח כי אינה בהריון, הנוסעת: החברה אמרה שזוהי חובה לנשים "שגודל הגוף שלהן מזכיר כזה של אישה בהריון" (ארץ)

שירות כלכליסט | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

חברת תעופה מהונג קונג נאלצה להתנצל לאחר שדרשה מנוסעת לעשות בדיקה שתוכיח כי אינה בהריון, לפני שהועלתה לטיסה לאי סאיפאן - טריטוריה אמריקאית במזרח האוקיינוס השקט.

חברת הלואו קוסט 'הונג קונג אקספרס' נמצאת בימים האחרונים תחת ביקורת אחרי שבחורה יפנית בת 25 סיפרה כי נדרשה לעבור בדיקת הערכת כשירות לטיסה (Fit-to-Fly) הכוללת בדיקת הריון, בזמן שביצעה צ'ק אין לטיסה בשדה התעופה הבין לאומי בהונג קונג.

"זה היה מאוד משפיל ומתסכל", סיפרה לוול סטריט ג'ורנל, והוסיפה כי החברה אמרה שזוהי בדיקת חובה לנשים "שנדמה כי גודל הגוף שלהן מזכיר כזה של אישה בהריון".

בדו"ח נטען כי צוות של חברת התעופה ליווה אותה לשירותים והגיש לה ערכת בדיקת הריון, ואף מנע ממנה לעלות למטוס עד שהבדיקה חזרה שלילית. "היינו מעוניינים להתנצל על המצוקה שנגרמה", מסרה החברה, שנרכשה על ידי קת'אי פסיפיק, חברת התעופה הלאומית של הונג קונג, ביולי שעבר.

בהצהרה נאמר כי על חברת התעופה הופעל לחץ מצד הרשויות בסאיפאן, להגברת הבדיקות המבוצעות על נוסעים. "החל מ-2019 נקטנו הליכי בידוק בטיסות לסאיפאן, על מנת להבטיח כי איננו פועלים נגד חוקי ההגירה של ארצות הברית", נאמר בהצהרה. "תחת ההנהלה החדשה שלנו, אנחנו מכירים במשמעות החששות שיצרה שיטה זאת. השענו באופן מידי את שיטת הבידוק, ונבחן אותה מחדש".

סאיפאן, חלק מאיחוד המדינות של איי מריאנה הצפוניים, צמחה כיעד פופולרי של "תיירות לידה" - שיטה בה אנשים שאין בבעלותם אזרחות אמריקאית ומעוניינים להשיג אחת, מגיעים לאדמת ארצות הברית על מנת להבטיח כי צאצאיהם יהיו זכאים לה.

זה קורה בעיקר בגלל מדיניות הגירה שונה מהחלק הארי של ארצות הברית, המאפשרת לאזרחים מכמה מדינות, כמו צ'ילה או סין, לבקר בה ללא ויזה למרות שיצטרכו אחת בביקור בחלקים אחרים של אמריקה.

בשנים האחרונות תיירות לידה גדלה והתפשטה באיחוד המדינות באזור, כך שיותר תינוקות נולדים לתיירים מאשר למקומיים: ב-2018 נולדו למבקרים באיים 584 תינוקות, בהשוואה ל-492 תינוקות מקומיים, כך לפי מספרים שסיפק משרד הבריאות והסטטיסטיקה של איי מריאנה הצפוניים. לרוב הלידות אחראים תיירים סינים - מתוך 582 לידות באותה שנה, 575 כללו אזרחים סינים.

לפי מפקד אוכלוסין שערכה ארצות הברית במדינה, אוכלוסייתה של איי מריאנה הצפוניים מונה מעל ל-50 אלף איש.

הפופולריות של תיירות לידה במדינה גרמה לרשויות לנקוט בצעדים, כמו לחצים על חברות תעופה לסינון נוסעים ביולי, עברה החלטה בבית הנציגים של איחוד המדינות, שמטרתה להגביל את הזכות לאזרחות מלידה באיים.

העיקרון המשפטי בארה"ב מגדיר שכל מי שנולד על אדמת המדינה מקבל אזרחות באופן אוטומטי. בעוד שלא קיים חוק פדרלי המונע מנשים בהריון מלהיכנס לארצות הברית וללדת במדינה, בעבר נעצרו בה מפעילי רשתות "תיירות לידה" בעוון קשירת קשר לביצוע הונאת הגירה והונאת ויזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר