בעקבות פוטין

תיאסר כניסה לקברו של הרבי מזוועהיל זצ"ל

בעקבות ביקורו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בגן סאקר הסמוך, לא תתאפשר כניסת מתפללים ביום חמישי השבוע לקברו של הרבי מזוועהיל בשייח באדר הסמוך לכנסת (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
קברו של הרבי (צילום: קובי הר צבי)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמור לבקר השבוע ביום חמישי בישראל כחלק מאירועי 75 שנה לשחרור אושוויץ. במהלך הביקור צפוי הנשיא הרוסי להשתתף בטקס להשקת האנדרטה החדשה בגן סאקר, הסמוכה לבית העלמין שייח באדר. במערכת הביטחון העבירו למשרד לשירותי דת ולמועצת בתי העלמין הנחייה לסגור את בית העלמין למבקרים למשך כל שבוע הביקור. לבקשת מועצת בתי העלמין הוחלט לבסוף על סגירת בית העלמין לכניסת כלי רכב החל מיום רביעי ולכניסת מתפללים ביום חמישי.

בית העלמין שייח' באדר שימש בית קברות זמני במהלך מלחמת השחרור. לאחר שהדרך להר הזיתים נחסמה והדרך לבית הקברות סנהדריה הפכה להיות מסוכנת. בית העלמין נודע ונתפרסם בין היתר בעקבות קבורתו במקום של הצדיק הנודע האדמו"ר מזוועהיל שנסתלק לבית עולמו במהלך מלחמת השחרור ונקבר במקום. מתפללים רבים עולים אל הציון הקדוש בימי שני וחמישי המסוגלים לישועה וקוראים פרקי תהילים לישועת הכלל והפרט.

מנכ"ל מועצת בתי העלמין צוריאל קריספל מסר: "התודה לרב יצחק הנאו חבר מועצת בתי העלמין שהעביר בקשה לצמצם למינימום את הפגיעה במתפללים העולים לציון. לצערנו הרב דווקא ביום חמישי שהוא יום המסוגל לתפילה לא יזכו המתפללים לעלות לציון הקדוש של הרבי מזוועהיל בשל הביקור של הנשיא פוטין באותו יום במקום".

הרב יצחק הנאו מנהל האגף למבני דת וחבר מועצת בתי העלמין: "אנחנו נאלצים להתחשב ברגישות של הביקור של הנשיא פוטין, יחד עם זאת היה חשוב לנו שלא ימנע מהמתפללים כניסה לבית העלמין שהפך למקום שרבים בהם לשפוך בו שיח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר