'נפעל לריבונות בבקעה'

גנץ מזגזג: רוצה שטראמפ יפרסם לפני הבחירות את 'עסקת המאה'

יו"ר כחול לבן סייר בבקעת הירדן, הכריז כי בכוונתו להחיל עליה את ריבונות ישראל אם ינצח בבחירות והודיע במפתיע כי הוא תומך בכך שארה"ב תפרסם כעת את "עסקת המאה" (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכרזתו של גנץ בסיור בבקעת הירדן (צילום: אלעד מלכה)

הזיגזג של בני גנץ: יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר הצהריים במהלך סיור במועצה האזורית מגילות סמוך לים המלח, כי הוא תומך בכך שארצות הברית תפרסם את תוכנית "עסקת המאה" לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני עוד לפני הבחירות לכנסת ה-23.

במהלך הסיור נשאל בני גנץ לגבי כוונת האמריקאים לפרסם את תוכנית המאה ואמר: "אני מקווה שהנשיא טראמפ יקדים ויפרסם את התוכנית. עברו מספר שבועות. במזרח התיכון קורים הרבה דברים דרמטיים, ואני מצפה לפרסום התוכנית".

יצוין, כי לפני שבועיים במהלך ישיבת סיעת כחול לבן אמר גנץ בתגובה לדיווח כי ארה"ב שוקלת לפרסם את פרטי תוכנית המאה עוד קודם הבחירות, כי "אני יכול להניח שבנושא כל כך חשוב האמריקנים יהיו מאוד זהירים ולא יפרסמו לפני הבחירות, שהרי זו תהיה התערבות ממשית ובוטה בתהליך".

אחמד טיבי מאיים על גנץ אם יצדד בסיפוח הבקעה (צילום ארכיון: ערוץ כנסת)

באשר להחלת הריבונות בבקעת הירדן אמר גנץ: "לאחר הבחירות אנחנו נפעל להחלת הריבונות על בקעת הירדן, נעשה זאת במהלך לאומי מוסכם ובתיאום עם הקהילה הבינלאומית. עד אז נדאג לפתח את המרחב הזה. חייבים להתקדם, אסור שיקרו מקרים נוספים כמו אובדן צופר ונהריים, תופעה חמורה שהתרחשה בעיקר בגלל הזנחה מדינית מתמשכת שבינינו לבין ירדן".

ראש הממשלה נתניהו הגיב לדברי גנץ: "למה לחכות לאחרי הבחירות אם אפשר להחיל ריבונות על בקעת הירדן כבר עכשיו בהסכמה רחבה בכנסת? בני גנץ, אני מצפה לתשובתך עוד הערב, אלא אם אחמד טיבי שם לך וטו".

יו״ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, התייחס להכרזת גנץ וכתב: "גנץ לאזרחי המדינה מגיע תקווה ולא חיקוי - ככה לא מחליפים ראש ממשלה. ‏סיפוח הוא חיסול כל סיכוי לדמוקרטיה ושלום. כנראה ששכחת שיש גם חיים אחרי הקמפיין. הניסיון הפתטי לקושש כמה קולות מהימין לא שווים את הרס העתיד של כולנו".

צילום: אלעד מלכה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר