מהצהרות - למעשים

"בקרוב מאוד": בקעת הירדן תסופח לישראל?

הצהרת הבחירות של יו"ר כחול לבן על תמיכתו בסיפוח בקעת הירדן, הביאה את ראש הממשלה להצהיר כי הוא אכן מצפה לתמיכתו במהלך: "בקרוב מאוד אעמיד אותך במבחן הזה" (מדיני)

בקעת הירדן - בקרוב עם החוק הישראלי? (צילום: Yaniv Nadav/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שלישי) להצהרת יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ ואמר: "בני גנץ, אני שמח שסוף סוף החלטת לתמוך ביוזמה שלי להחלת החוק הישראלי על בקעת הירדן וצפון ים המלח".

"אני מצפה לתמיכה מלאה שלך ושל כחול-לבן במהלך ההיסטורי הזה. בקרוב מאוד אעמיד אותך במבחן הזה", הוסיף נתניהו.

זה התחיל בהצהרת בחירות של בני גנץ הצהריים, במהלך סיור במועצה האזורית מגילות סמוך לים המלח, וכעת נראה כי זה יוביל למהלך מדיני משמעותי.

גנץ אמר בסיור: "לאחר הבחירות אנחנו נפעל להחלת הריבונות על בקעת הירדן, נעשה זאת במהלך לאומי מוסכם ובתיאום עם הקהילה הבינלאומית. עד אז נדאג לפתח את המרחב הזה. חייבים להתקדם, אסור שיקרו מקרים נוספים כמו אובדן צופר ונהריים, תופעה חמורה שהתרחשה בעיקר בגלל הזנחה מדינית מתמשכת שבינינו לבין ירדן".

הצהרת גנץ (צילום: אלעד מלכה)

ראש הממשלה נתניהו הגיב לדברי גנץ: "למה לחכות לאחרי הבחירות אם אפשר להחיל ריבונות על בקעת הירדן כבר עכשיו בהסכמה רחבה בכנסת? בני גנץ, אני מצפה לתשובתך עוד הערב, אלא אם אחמד טיבי שם לך וטו".

בתגובה צייץ בני גנץ: "ביבי. קודם נדון בחסינות. אחר כך ננהל את החלת הריבונות".

אך למרות זאת, נתניהו לא מרפה ומבטיח כי בקרוב מאוד יעמיד את בני גנץ למבחן, מה שמעיד על כוונתו לעלות להצבעה בכנסת את החלקת הריבונות הישראלית על הבקעה.

ח"כ אחמד טיבי אמר בתגובה כי החלת החוק הישראלי על בקעת הירדן הוא מעשה שיהיו לו השלכות, ותקף את בני גנץ שמנסה לעקוף את בנימין נתניהו מימין:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר