פסילת הח"כית

פרסום ראשון: ח"כי 'דגל' יעלו לבתי גדולי ישראל

ב'יהדות התורה' עדיין לא החליטו כיצד יפעלו בהצבעה על פסילת חברת הכנסת היבא יזבק מהרשימה המשותפת. הערב יעלו ח"כי 'דגל' למעונם של גדולי ישראל לקבלת החלטה (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
היבא יזבק (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

פרסום ראשון: ב'יהדות התורה' עדיין לא החליטו כיצד יפעלו בהצבעה על פסילת חברת הכנסת היבא יזבק מהרשימה המשותפת. ל'כיכר השבת' נודע כי הערב (שלישי) יעלו חברי הכנסת של 'דגל התורה' לקבל את הכרעתם של גדולי ישראל מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין.

ההצבעה על פסילתה של חברת הכנסת יזבק מהרשימה המשותפת תתקיים ביום רביעי הבא, בוועדת הבחירות המרכזית.

בעוד בש"ס הצטרפו מראש לדרישה לפסול את חברת הכנסת וחתמו על הדרישה של מפלגות 'הליכוד' ו'ישראל ביתנו' לפסול את הח"כית, ב'יהדות התורה' לא ממהרים להצטרף לדרישה.

לאורך ההיסטוריה, ב'יהדות התורה' התנגדו לפסילת מפלגות ומתמודדים. הוראה חריגה ניתנה בדיון על פסילת חברת הכנסת לזעבר חנין זועבי ופסילת 'כחול לבן' בשל ההסתה של יאיר לפיד נגד החרדים.

כעת, אומר בכיר במפלגה כי על פי המסתמן ייעדרו מההצבעה ולא יהיו שותפים לפסילת הח"כית: "למה לנו להיות שותפים למה שעלול מחר להתהפך עלינו?".

הבכיר הוסיף כי "ישראל ביתנו שדורשת לפסול את יזבק, יכולה מחר להחליט לפסול את ח"כ ישראל אייכלר בגלל סיבות אלו ואחרות, אין סיבה שנשחק לידיהם".

מי שיגיש את העתירה מטעם הליכוד הוא ח"כ אופיר כץ בשם תנועת הליכוד.

בעתירה נכתב כי "חברת הכנסת יזבק, תומכת באופן סיסטמטי לאורך שנים בטרוריסטים ובמרגלים אשר ביצעו פשעים נוראיים כלפי מדינת ישראל ותושביה. אין מקום בכנסת ישראל למי שתומכת ברוצח משפחות שרוצץ גולגולת של ילדה בת 4 עם כת של רובה, במרגלים לטובת ארגון הטרור חיזבאללה ובמחבלים שיורים לעבר אזרחים. החובה המוסרית שלנו היא להדיח את היבא יזבק ולא לאפשר לאנשים כאלו לייצג את מדינת ישראל", נכתב בעתירה.

כך או כך, לפסילת חברת הכנסת יזבק צפוי להיות רוב גם בלי חברי יהדות התורה. הערב, כאמור, חברי המפלגה ייוועצו בגדולי התורה שיכריעו האם להצטרף לפסילה או לא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר