בחירות 2020

נתניהו בהשקת הקמפיין: "היום זה 'אנחנו או אההההה'"

בנאומו בכנס השקת קמפיין 'הליכוד', עקץ ראש הממשלה נתניהו את יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ: "פעם זה היה 'אנחנו או הם' היום זה 'אנחנו או אההההה'", ושחרר הבטחות למתיישבים (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
כנס 'הליכוד', הערב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מפלגת 'הליכוד' משיקה הערב (שלישי) את הקמפיין לקראת הבחירות לכנסת שיתקיימו בעוד חודש וחצי, בהשתתפות אלפים בבנייני האומה בירושלים.

האירוע גדוש בפעילי ליכוד, שקיבלו את את פניו של ראש הממשלה נתניהו בקריאות "היידה ביבי" ועודדו את חברי הרשימה שנבחרו לרוץ בבחירות.

פרט לנתניהו, קיבל שר המשפטים אמיר אוחנה את מירב קריאות העידוד. במהלך הכנס, נשא נתניהו דברים במסגרתם שיבח את רשימת הליכוד ואת הרכש החדש גדי יברקן שערק מכחול לבן לליכוד.

נתניהו מציג את הגמגום של גנץ (צילום: מתוך השידור החי של הליכוד)

בפתח נאומו, הודה ראש הממשלה לתומכיו שהגיעו במזג האוויר וקידם בברכה את גדי יברקן, חבר-הכנסת, שערק לליכוד בברכת: "ברוך שובך הביתה".

"הקהילה האתיופית כולה חוזרת הביתה, לליכוד!", הצהיר נתניהו. "בחוץ קר, אין גשם, אבל קר. שום דבר לא יכול לצנן את הלהט שלנו! שום דבר! מכאן אנחנו יוצאים לשטח, מכאן אני יוצא לשטח יחד איתכם! השטח הליכודי מתעורר, השטח הליכודי בוער! הפעם לא נישאר בבית, הפעם נעבור בית בית! הפעם, תקשיבו לי טוב, זה חשוב, הפעם הליכודניקים ינהרו לקלפיות! ראינו את זה בפריימריז, אנחנו נראה את זה גם בבחירות הקרובות, הפעם כולנו מתגייסים, לא מוותרים על אף קול, הפעם יוצאים, מצביעים, מנצחים!".

נתניהו ביקש מהמשתתפים לצלם ולשתף את דבריו והחל לפרט את הישגיו בעשור האחרון: "הבאנו את מדינת ישראל לעשור הטוב ביותר בתולדותיה", באבטלה, בשכר, בבעיית המסתננים ובפתיחת השמיים לטיסות זולות.

"הייתי לאחרונה ביוון וגיליתי נתון מדהים. אתם יודעים כמה… זה לא יאומן. אתם יודעים כמה ישראלים מבקרים מדי שנה ביוון? כמעט מיליון ישראלים! מיליון ישראלים! אני אומר לכם, בכל מקום שהלכנו שמענו עברית. רעייתי שרה הייתה עם בני באקרופוליס, תראו מה קרה שם", אמר נתניהו והציג סרטון למשתתפים.

"אותו הדבר קרה בטברנה, בכל מקום. יש לי החלטה קשה לקבל עכשיו כי אני שוקל ברצינות לפתוח סניף של הליכוד באתונה, אבל כדי להחליט על זה אני רוצה להתייעץ עם ראש הסניף שלי בסעודיה. תראו אותו", ועל המסך נראה מוחמד, הבלוגר: "נתניהו עושה היסטוריה. אוהב אותך ביבי, כאן מסעודיה".

נתניהו בנאומו (צילום: מתוך השידור החי של הליכוד)

נתניהו: "אוהב אותך מוחמד! הוא ענק, הבחור הזה… הבחור הזה בלתי רגיל, בא לארץ, עלה להר הבית, דיבר, הזכיר, הייתי בטוח שהוא ציפור בודדה. ממש לא. עכשיו יש שם בלוגרים למען מדינת ישראל, בלוגרים למען הליכוד! בסעודיה אומרים רק הליכוד!".

"עכשיו אני רוצה לספר לכם, ותקשיבו טוב שוב, אני רוצה לספר לכם על הדברים העצומים שאנחנו הולכים לעשות ובזמן הקרוב ביותר, אבל לפני כן אני חושב כיוון שאנחנו בבחירות שראוי שנשמע לאור ההישגים הכבירים שלנו, מה היריבים שלנו עשו בזמן הזה. אז בוא נשמע", בשלב זה הציג נתניהו ראיונות עם בני גנץ כשהוא מגמגם, ואמר: "הבנתם? פעם זה היה או אנחנו או הם, היום זה או אנחנו או "אהההה...".

נתניהו המשיך ואמר: "עכשיו יש שאלה, אבל מה הם היו עושים? אם הם היו בשלטון? כי לפני שהתחיל קמפיין ההסתרה, קמפיינים, ההסוואה, כול הטוקינג פוינטס, היועצים שלהם, קבוצות מיקוד, מה הם צריכים להגיד, הם פשוט אמרו בזמן אמיתי מה הם חושבים והיו עושים. זה מה שהיו עושים, הם היו נגד הקמת הגדר שבלמה את המסתננים, הם היו נגד ההליכה שלי לקונגרס, הם היו נגד היציאה מהסכם הגרעין המסוכן מאיראן, הם היו נגד הוצאת הגז מהמים… הם גם היו בעד, בעד עקירת ישובים ובעד כלכלת הסתדרות, כי הנה האמת שהם כ"כ מתאמצים להסתיר, לא מבין למה, הם שמאל! זה לא בושה! הם שמאל! תהיו אתם, תהיו אמיתיים, תפסיקו להסתתר מאחורי כל מני סיסמאות ותרגילים. כחול לבן, אתם שמאל.

"עכשיו אני רוצה לספר לכם על כמה מהדברים ההיסטוריים שאנחנו עומדים לעשות ובזמן הקרוב. אנחנו נכיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח! אנחנו נקים, אנחנו נכיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן ועל צפון ים המלח ללא דיחוי ובלי שום וטו של אחמד טיבי! לא רק שלא נעקור אף ישוב, לא רק שלא נפנה אף אחד, אנחנו נכיל את החוק הישראלי על כל ההתיישבות, על כולה! גוש עציון, מעלה אדומים, אריאל, ועל כל שאר הישובים בלי יוצא מן הכלל! הכל כלול! הכל!

"אנחנו נביא הסכמי שלום היסטוריים עם עוד מדינות ערביות, אנחנו נביא ברית הגנה היסטורית עם ארה"ב ואנחנו נבלום סופית את איראן! במשך שנים אני פעלתי כמעט לבד, בעצם לבד, מול העולם כולו כדי שיבינו את הסכנה האירנית, ואני שמח וגאה על כך שידידי, ידידנו הגדול הנשיא טראמפ, פועל בנחישות ובעוצמה בגישה הזאת, כל הכבוד לנשיא טראמפ!".

נתניהו המשיך ותקף את כחול לבן: "עכשיו נשאלת השאלה, כי זו מערכת בחירות, ראינו את ההישגים שלנו, ראינו את… ההישגים שלהם, אין להם הישגים. נכון. אבל השאלה מה יש להם להציע? אמרתי לכם מה אנחנו נציע, מה הם יעשו? אני חושב שחשוב לשאול אותם, בואו נשאל אותם. למשל, מה הם יעשו עם החלת החוק הישראלי על בקעת הירדן? טוב זה כמובן תלוי את מי אתה שואל בכחול לבן. היום בני גנץ סייר בבקעה ובסיור שלו היום הוא סוף סוף אמר שהוא תומך ביוזמה שלי להחלת הריבונות שם. אני מאוד שמחתי על כך, אבל לא עברו כמה שעות והוא כבר הספיק לחזור בו. לא חשוב, כנראה קיבל טלפון מטיבי או גרמן, או אולי הוא קיבל טלפון ממישהו אחר שסייר בבקעה, יש מישהו אחר שסייר שם, קוראים לו יאיר לפיד. יאיר לפיד מבקר בבקעה והוא אומר, אני מתרגם: 'לפיד לא מוציא מכלל אפשרות פינוי בקעת הירדן, פינוי ישובים למען השלום', אז עכשיו השאלה, אחד אומר שהוא בעד, או כאילו בעד, ואחד נגד, אתם יודעים איך קוראים לזה? קוראים לזה 'כן ולא', ומה הם יעשו עם חוק הלאום? בואו נשאל את חבר הכנסת עופר ... האוזר, בוא נשאל אותו. כן? אחד בעד חוק הלאום והשני נגד חוק הלאום. עוד פעם! 'כן ולא'!".

"מה הם יעשו עם הכלכלה? בואו נשאל את חברת הכנסת מיקי... ניסנקורן. טוב, פה דווקא אין ביניהם הבדלים, בין חיימוביץ' ונסינקורן, הם בעד כלכלת הסתדרות, והם בעד... לא כלכלת חירות, בעד כלכלת הסתדרות, לא בעד להוציא את הגז מהמים אלא להשאיר את הגז מתחת למים, זה מה שהם רוצים, ויש עוד אחד שחייבים לשאול, בשאר הנושאים, בכל שאר הנושאים, בואו נשאל מה יגיד חה"כ יאיר לפיד וחבר הכנסת לפיד יאיר, והסיבה שאני שואל אותם היא שבכל נושא יש לו שתי עמדות מנוגדות, על אותו נושא! פשוט לא יאומן, כן ולא, לא וכן. אבל רבותי, זה הכל, האמת, עבודה בעיניים. הם כל כך מתאמצים להסתיר אמת פשוטה. הם שמאל! והגיע הזמן להגיד את זה. אחמד טיבי ועיימאן עודה נותנים להם אולטימטומים, הם המליצו עליהם אצל הנשיא כדי להרכיב את הממשלה, ראינו בדיוק מי זה כחול לבן כשהם כמעט הקימו ממשלה עם איימן עודה ואחמד טיבי! הם אומרים שהם חייבים להתקדם, אם לא נצא להצביע הם באמת יתקדמו! יתקדמו לממשלה עם המשותפת! יתקדמו לאיראן גרעינית, ויתקדמו לכלכלת הסתדרות! לשם הם רוצים להתקדם".

נתניהו עבר להציג את "הבלוף הגדול" של כחול לבן: "הנה הבלוף הכי גדול. הבלוף הכי גדול, שבלי המשותפת הם לא יכולים להקים ממשלה. הנה כחול לבן, יש להם 34, יודעים מה, עלי 36, בסדר? אח"כ מר"צ-פרץ, כמה? 8? עלי, 10! אח"כ ליברמן, הוא איתם, אנחנו יודעים, 7. חברו את הכל: 46, לארג', 53. הם לא יכולים להקים ממשלה בלי הרשימה המשותפת. הם לא יכולים, זה בלתי אפשרי בשבילם. ולכן יש רק שתי אפשרויות אם אתה מצביע כחול לבן: או שקיבלת ממשלת שמאל עם מר"צ שנשענת על הרשימה המשותפת, או שתקבל דבר אחר וזו האמת: הצבעת כחול לבן, קיבלת בחירות רביעיות. אין להם הישגים, אין להם מה להציע ואין להם דרך להרכיב ממשלה בלי הרשימה המשותפת. ואילו לנו, לנו יש דרך! לנו יש הישגים אדירים! לנו יש מה להציע! ולנו יש דרך לנצח!".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר