מחאה והבהרה

צעדה נגד האנטישמיות? סאטמר נגד סאטמר

צעדת מחאה נגד האנטישמיות שנערכה בארצות הברית הביאה את אנשי חסידות סאטמר (מהר"א) לפרסם הודעץ גינוי כנגד הפלג השני בסאטמר (מהרי"י) • הסיפור המלא (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
צעדת המחאה (צילום: כיכר השבת)

אירוע שהתקיים לפני כשבועיים בארצות הברית הביא את אנשי חסידות סאטמר (מהר"א) לפרסם הודעת גינוי חריפה כנגד הפלג השני בסאטמר (מהרי"י), בעקבות השתתפות של אחד החסידים.

מדובר בצעדה מרכזית שהתקיימה בניו יורק כנגד האנטישמיות, לאחר שרשרת האירועים הקשים שהתרחשו בחודשים האחרונים במונסי, ניו ג'רזי וברוקלין, אירועים בהם נרצחו ונפצעו יהודים על רקע אנטישמי.

ההמונים בצעדת המחאה (צילום: כיכר השבת)

הצעדה, בה השתתפו קרוב ל-30,000 משתתפים בהם בכירי ממשל, אורגנה על ידי ארגונים יהודים תומכי מדינת ישראל שמצאו לנכון להביע את מחאתם כנגד המעשים הקשים.

לטענת אנשי סאטמר, בין המשתתפים באירוע היה גם העסקן הרב משה דוד נידרמן, יו"ר התאחדות הקהילות החרדיות וחסידו של האדמו"ר מסאטמר מהרי"י, שאף נאם לפני המשתתפים תוך כדי שהוא מציין את הצורך לאחד כוחות ולהילחם נגד האנטישמיות.

במודעה חריפה במיוחד תוקפים חסידי הפלג השני בסאטמר את העסקן, ותחת הכותרת "יזדעזע עולם ומלואו", מוחים החסידים על השתתפותו לדבריהם ב"אספסוף של הרשעים הלאומיים והרפורמים" שמיוצגים ע"י הפדרציה והסוכנות הציונית, ועל דברי הבלע כדברם אותם נשא העסקן.

מודעת המחאה נגד העסקן

במודעה פונים הכותבים אל כלל חסידי סאטמר בטענה כי אם הדבר היה מתרחש בקהילה נידחת במדינת ישראל, היו כבר כולם מגנים את המעשה בחריפות נגד ההתחברות לרשעים.

בתגובה להאשמות החריפות נאלץ העסקן להוציא הודעת הבהרה וכך הוא כותב. "לאור המצב הנורא של שנאת ישראל השורר במדינתנו, ואשר כתוצאה מכך נשפך דם נפשות של אחינו בני ישראל, נקראה אסיפה על מנת לאחד את מנהיגי השלטון ואלפי תושבי ניו יורק, יהודים, ושאינם יהודים, להביע עמדתם נגד שנאת ישראל".

נטורי קרתא בהפגנה נגד המחאה

עוד הוא מוסיף וכותב כי "מכיוון שמעשי הרצח והאלימות התרחשו בעיקר נגד היהדות החרדית, על כן בהתייעצות עם רבנים הסכמתי לשלוח קטע וידאו שמודה לגורמי השלטון ולכלל המשתתפים על פעולותיהם לטובת המטרה של מניעת האנטישמיות".

מכתב התגובה של העסקן

לסיום כותב העסקן כי מלכתחילה היה ברור שהאירוע לא ישמש חיזוק למדינה ה'ציונית', ובין אלו שהשתתפו היו גם גורמי ממשל שמתנגדים בחריפות לישראל ולציונות, וכי העובדה שחלק מהצועדים הניפו את דגל ישראל ואף שרו את ההמנון הישראלי, לא נעשה בידיעתו ואף נגד דעתו.

יצוין כי מודעות מחאה נגד העסקן נתלו גם במעוזי הקנאים בערים ירושלים ובית שמש, בנוסף למוקדי המחאה בארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר