פורום השואה

השר ישראל כץ קיבל את נשיא צרפת עמנואל מקרון בנתב"ג. צפו

שר החוץ ישראל כץ קיבל בנתב"ג את פניו של נשיא צרפת עמנואל מקרון עם הגעתו להשתתף בפורום השואה הבינלאומי וציין בפניו את המחויבות לזכר השואה ומאבק באנטישמיות (מדיני)

(צילום: דוברות רש"ת)

שר החוץ ישראל כץ קיבל הערב (שלישי) בנמל התעופה בן גוריון את פניו של נשיא צרפת עמנואל מקרון עם הגעתו להשתתף בפורום השואה הבינלאומי לציון 75 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ.

השר כ"ץ הודה לנשיא צרפת על הגעתו והוסיף בפניו כי "הגעתם של מנהיגים מהעולם כולו מסמלת את מחויבותם לזכר השואה ולמאבק באנטישמיות".

מטוסו של נשיא צרפת בנתב"ג, הערב (צילום: דוברות רש"ת)

במשרד החוץ ציינו כי שר החוץ כץ צפוי לקבל את פניהם של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וסגן נשיא ארצות הברית מייק פנס בבוקר יום חמישי, משם ימשיכו לטקס ב'יד ושם' ולפגישות מדיניות עם נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו.

46 מנהיגים, בהם נשיאים, ראשי ממשלה ונציגים מבתי מלוכה, ישתתפו באירועי פורום השואה הבינלאומי, שנערך בירושלים.

נשיא רוסיה פוטין יחנוך אנדרטה לזכר המצור על לנינגרד בגן סאקר בירושלים. בטקס ישתתפו וטרנים ממלחמת העולם השנייה וניצולי המצור.

פוטין ייפגש בנפרד עם ראש הממשלה נתניהו והנשיא ריבלין, שיבקשו ממנו את שחרורה של נעמה יישכר.

באירועי פורום השואה ישתתפו גם נשיא גרמניה פרנק וולטר שטינמאייר, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, נשיא רומניה קלאוס יוהאניס, נשיא איטליה סרג'ו מטרלה, נשיא אוסטריה אלכסנדר ואן-דר בלן, נשיא יוון פרוקפיס פבלופולוס, נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס, נשיא אלבניה איליר מטה, נשיאת קרואטיה קולינדה גרבר-קיטרוביץ', נשיאת גיאורגיה סלומה זוראבישווילי, נשיא בולגריה רומן ראדב ונשיא סרביה אלכסנדר וויצ'יק.

כמו כן יגיעו ראש ממשלת שבדיה סטפאן לופבן, ראש ממשלת דנמרק מטה פרדריקסן וראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש. וכן מלך ספרד פליפה השישי, מלך הולנד וילם אלכסנדר, מלך בלגיה פיליפ והדוכס הגדול של לוקסמבורג. בנוסף יגיעו שני יורשי עצר: הנסיך הבריטי צ'ארלס ויורש העצר של נורבגיה, הנסיך הוקון מגנוס.

הבוקר נחתו בנתב"ג שני מטוסי תובלה של חיל האוויר האמריקני עם רכבים וציוד לקראת הגעתו של סגן נשיא ארה"ב פנס. בשבוע שעבר נחתו בנתב"ג ארבעה מטוסי תובלה של חיל האוויר הרוסי עם רכבים משוריינים וציוד לקראת ביקורו של הנשיא פוטין.

במשטרה נערכים במבצע אבטחה מוגבר ולמעלה מ-6,000 שוטרים צפויים לקחת חלק במבצע. בבנייני האומה בבירה הוקם חדר פיקוד של כלל גורמי החירום וההצלה.

מחר, צפויים שיבושים בכביש 1, לפי הגעת המשלחות שיעשו את דרכם מנתב"ג לירושלים. בנוסף, ביומיים הקרובים ירששמו שיבושי תנועה וחסימות בתוך ירושלים.

ביום חמישי כביש מספר 1 מנתב"ג לכיוון ירושלים ייסגר מהשעה 9:00 בבוקר עד השעה 11:00 לסירוגין בעקבות נחיתת הנשיא פוטין וסגן נשיא ארה"ב.

פירוט החסימות ושינויים בהסדרי התנועה בצירים הבינעירוניים:

במסגרת המבצע שוטרי אגף התנועה יתפרסו לאורך הצירים הבינעירוניים המובילים לעיר ירושלים, במטרה להבטיח את תנועת שיירות כלי הרכב אשר יעשו את דרכם לבירה, לצד פגיעה מינימלית ככל שניתן בזרימת התנועה והשגרה של ציבור הנהגים. משטרת ישראל סימנה צירים חלופיים שיהוו אלטרנטיבה לכבישים החסומים לפרקי זמן קצובים ונקודתיים במהלך האירוע.

החל משעות הבוקר ביום רביעי (22.01) תורגש תנועה ערה של רכבי ביטחון ומשטרה על כביש 1 לכיוון ירושלים, אשר יאבטחו ויבצעו ליווים ואבטחה של שיירות המשלחות ורמי הדרג. בתוך כך צפויים עומסים ושיבושי תנועה נקודתיים לכל אורכו של כביש מספר 1 לכיוון מזרח- ממחלף שפירים ועד הכניסה לירושלים.

ביום חמישי (23.01), כביש 1 המוביל לירושלים מנתב"ג יחסם לתנועת כלי רכב לפרקי זמן קצובים, בשעות הבוקר לכיוון מזרח, ופעם נוספת בשעות הערב לכיוון מערב, ממחלף שפירים ובכל המחלפים המובילים לכביש 1 עד לכניסה לעיר ירושלים, וזאת לצורך הסדרי אבטחה הכרוכים בליווי שיירות.

ביום שישי (24.01) בשעות הבוקר יחסם כביש 1 פעם נוספת במקטע זה לכיוון מערב.

סגירת הכביש תתבצע במדורג ולזמן קצוב, זאת בהתאם להתקדמות השיירות לאורך הציר. כמו כן כביש 443 יוותר פתוח באופן רצוף לכל אורכו לתנועת כלי רכב.

חסימות ושינויים בהסדרי התנועה בתוך העיר ירושלים:

החל מיום ד' (22.01.20) ועד ליום ו' (24.01.20) ייחסמו לסירוגין בפרקי זמן נקודתיים הצירים הבאים:
גינות סחרוב, וייצמן, שדרות הרצל, שדרות רבין, הנשיא השישי, בן צבי, רמב"ן, גרשון אגרון, ז'בוטינסקי, חיים הזז, הרצוג, בצלאל בזק, שמואל בייט, כיכר הולנד, צומת שמואל בייט שדרות הרצל, מנחם בגין ומחלפים המובילים אליו, צומת רוזמרין בגין, צומת כיכר פלומר, הנשיא, צומת כיכר פריז, צומת המכס מכיוון שלמה המלך ויצחק קריב, דוד רמז, דרך חברון, דניאל ינובסקי, העסקן.

רחוב דוד המלך יחסם לתנועה באופן הרמטי מיום ד' בשעות הבוקר ועד יום ו׳.

כמו כן, ביום חמישי משעות הצהריים ועד השעה 21:00, היציאה משכונת הר חומה תחסם לסירוגין.

צירים חלופיים שיישארו פתוחים ובהם השוטרים נכווינו את התנועה:

רחביה, גבעת שאול+קריית משה, קריית הלאום, רוממה, משכנות הלאום, קרן היסוד, טלביה, קריית שמואל, דרך בר לב, דרך חברון ומנחם בגין לכיוונים דרום וצפון.

המלצות המשטרה לציבור:

  • בשל עומסי התנועה הצפויים בעיר, משטרת ישראל ממליצה לציבור לעשות שימוש בתחבורה הציבורית, האוטובוסים והרכבת הקלה.
  • יש להתאזר בסבלנות ולהישמע להוראות השוטרים ולהיות קשובים לעדכונים שיפורסמו מעת לעת בכלי התקשורת.
  • משטרת ישראל תפרסם כל העת בדבר השינויים בהסדרי התנועה, ותבצע ויסות של התנועה לדרכים חלופיות.
  • אנו מבקשים מציבור הנהגים לבחור בדרכים חלופיות ולהימנע מלהגיע לאזור בשעות החסימה.
  • לציבור הנהגים מומלץ להיעזר גם באפליקציות הניווט שיעודכנו בזמן אמת.
  • אנו קוראים לציבור להתעדכן בכל עת בדבר שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של המשטרה שמספרו 110 או בערוצי הניו מדיה של משטרת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר