הרבנות במהלך דרמטי

הראשל"צ ונשיא ביה"ד דורשים: לפטר את מנכ"ל בתי הדין

הגר"ד לאו החל בהליך להדחת מנכ"ל בתי הדין הרב דוד מלכה • המהלך הדרמטי: הגר"י יוסף הצטרף לבקשה • בכירי הדיינים בפגישה חשאית בבית הגר"ד לאו • השר יצחק וקנין פנה ליועמ"ש (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב דוד מלכה בלשכת נשיא ביה"ד (צילום: כיכר השבת)

כמעט שנתיים חלפו מאז מונה הרב דוד מלכה לתפקיד מנכ"ל בתי הדין, מינוי שבוצע חודשים ספורים לפני כניסתו של הרב הראשי, הגאון רבי דוד לאו, לתפקיד נשיא בית הדין הגדול. הרב לאו התנגד למינוי מהרגע הראשון, אך לבסוף במשרד לשירותי דת בחרו ברב מלכה לתפקיד, ומאז נשיא ביה"ד והמנכ"ל לא הצליחו לעבוד בשיתוף פעולה.

בחודש שעבר, לאחר שנתיים של מתיחות, ולקראת שלוש שנים נוספות בתפקיד נשיא בית הדין, הגאון רבי דוד לאו החל במהלך דרמטי של הדחת מנכ"ל בתי הדין, בכדי למנות מועמד מוסכם, עמו יצליח לעבוד בשיתוף פעולה ולהוביל את הרפורמות, אותן הוא מבקש להוביל בבתי הדין הרבניים.

ל"כיכר השבת" נודע כי המהלך הדרמטי שצפוי להשפיע על ההחלטה, וככל הנראה יוביל להדחת הרב מלכה, היה כאשר הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, שבמשמרתו מונה הרב מלכה, חתם על המכתב של הגר"ד לאו המבקש להדיח את הרב מלכה.

הראשון לציון ונשיא בית הדין

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי במוצאי השבת האחרונה הגיעו בכירי הדיינים ובכירים במערך בתי הדין לביתו של הגר"ד לאו, שם התקיימה פגישה חשאית בנושא הדחת הרב דוד מלכה.

בסיום הפגישה חתמו הדיינים הבכירים על מכתב בו הם כותבים לשר לשירותי דת, יצחק וקנין, כי לא ניתן להמשיך במצב הנוכחי וכי המצב שנוצר גורם לנזק למערך בתי הדין.

כמו כן, ל"כיכר השבת" נודע כי השר לשירותי דת, יצחק וקנין, פנה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, והצטרף לבקשת הרבנים הראשיים להדיח את הרב מלכה מתפקידו, זאת לאחר המכתבים שקיבל מהרבנים הראשיים ונציגות בתי הדין.

הצטרף לבקשה להדיח את המנכ"ל. הראשל"צ והרב דוד מלכה

בתחילת השבוע נפגש הגר"ד לאו במעונו עם היועמ"ש, שם דנו הרב והיועץ בבקשה להדיח את הרב מלכה ולמנות מנכ"ל חדש, גם אם זמני, לבתי הדין הרבניים, בתקופה זו.

גומרים בכירים בבתי הדין העריכו כי גם במידה והיועמ"ש לא יאשר שינוי כה דרמטי בתקופת בחירות, הרי שמיד לאחר הבחירות, הרב מלכה יסיים את תפקידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר