תקרית מביכה

"צאו החוצה!": נשיא צרפת עמנואל מקרון צעק על מאבטחי השב"כ

נשיא צרפת שהגיע לישראל להשתתף בפורום השואה הבינלאומי צעק על המאבטחים שליוו אותו בכניסה לכנסיה השייכת לצרפת: "אתם מכירים את הכללים, כבדו אותם" (מדיני)

(צילום: מתוך טוויטר)

נשיא צרפת עמנואל מקרון התעמת היום (רביעי) עם מאבטחים של שב"כ ועם כוחות משטרתיים שליוו אותו בעיר העתיקה בירושלים, וצעק עליהם לעיני קהל רב שהיה במקום ונותר המום.

זה קרה בכניסה לכנסייה, הבנויה על שטח השייך לצרפת. מקרון צעק עליהם: "אני לא אוהב את מה שאתם עושים, צאו החוצה. אף אחד לא התכוון לעשות פרובוקציה לאף אחד".

בהמשך פנה לאחראי על אבטחתו מטעם השב"כ ואמר לו: "עשיתם עבודה נפלאה בעיר. בבקשה, תכבדו את הנהלים שנהוגים במשך מאות שנים. בבקשה".

לאחר מכן, התנצל הנשיא הצרפתי בפני מאבטחי השב"כ על שהתפרץ כלפיהם לפני הכניסה לכנסיה, לעיני אנשים רבים. מקרון לחץ את ידם והתנצל.

מדוברות השב"כ ומדוברות המשטרה נמסר בהודעה משותפת כי "היום בשעות הצהריים שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל אבטחו את נשיא צרפת עמנואל מקרון בעת ביקורו בעיר העתיקה בירושלים".

"בעת הגעתם לכנסיית סנט אנה שבעיר העתיקה, התנהל שיח בין גורמי האבטחה לבין המאבטחים הצרפתיים בדבר הכניסה לתוך הכנסייה יחד עם הנשיא".

"נשיא צרפת ביקש מהכוח לכבד את הכללים הנהוגים במקום, ובהתאם לתיאום שבוצע מראש לצורך סידורי האבטחה, ליוו את נשיא צרפת ואנשיו בתוך הכנסייה שוטר ואיש שירות הביטחון הכללי".

"עם צאתו, יישרו את ההדורים וצוותו של הנשיא התנצל על האירוע, הנשיא לחץ את ידם של הכוחות והמשיך בביקורו בעיר העתיקה בליווי הכוחות והאמצעים הדרושים לצורך שמירה על ביטחונו כאישיות רמת דרג המבקרת בישראל".

יצוין כי שוטרים ישראלים מוצבים באופן קבוע בכנסיה, כך שלא ברור על איזה נהלים דיבר הנשיא הצרפתי הזועם, בעת שצעק על אלו ששומרים על ביטחונו.

בשנת 1996 אירעה תקרית דומה כאשר ז'אק שיראק, מי שהיה נשיא צרפת באותה תקופה, זעם על המאבטחים הישראלים שליוו אותו בביקור בירושלים, עת שביקש להיכנס לאותה כנסייה.

שגריר ישראל דאז בצרפת אבי פזנר טען כי ש"שיראק תיכנן דרמה עם ישראל כדי לשאת חן בעיני דעת הקהל הערבית", ותכנן את הדרמה מראש. האם מקרון הלך בדרכיו?

  • סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר