"התקדמו לכיסופים"

בסייעתא דשמיא: כך מנעו חיילי צה"ל חדירת מחבלים

צה"ל חושף היום את תחקיר אירוע חדירת המחבלים הלילה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, מחבלים שחוסלו לאחר שזרקו מטענים על החיילים: "הלוחמים מנעו חדירה" (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
זריקת המטענים לעבר החיילים (צילום: דובר צה"ל)

חדירת המחבלים הלילה: צה"ל מפרסם הצהריים (רביעי) את תוצאות התחקיר הראשוני ממנו עולה כי המחבלים רצו להגיע לעבר היישוב כיסופים.

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי בשעה 20:35 זיהו התצפיות של החטיבה הדרומית שלושה מחבלים שחודרים את גדר המערכת. "התצפיתניות מזהות אותם עוד בשטח הרצועה", אמר דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן.

"הם חוצים במקום שמוכר ידוע לנו, עם תוואי שטח יחסית נסתר וחורשה מיוערת סמוכה. מכיוון שזה מקום מוכר, אנחנו מבינים שזו לא חדירה ספונטנית, ומהאזור הזה בוצעו בסבירות גבוהה שתי חדירות קודמות", הוסיף תא"ל זילברמן, והבהיר שלאורך כל האירוע הייתה אחיזה תצפיתית.

השלושה רצו לכיוון החורשה, כשכוחות של סיירת חרוב וגדוד 52 של שריון מכתרים אותם, כשהם נעזרים בתצפיות וגורמי אוויר. כשהמחבלים מבינים אחרי הכיתור שהם זוהו, הם מתחילים ללכת דרומה לכיוון החורשה המיוערת וזורקים שני מטענים לעבר הכוח, שמשיב באש והורג את השלושה, שעליהם נמצאו גם סכין ומברג.

"האירוע ככלל מסוכם כאירוע מוצלח", מציין דובר צה"ל. "היה שיתוף פעולה טוב עם יכולות של צה"ל, כשהלוחמים מנעו מהאיום להתפתח ולהתקדם לכיסופים. כמו בכל אירוע מבצעי, אנחנו לומדים, מתחקרים ומפיקים לקחים. וגם מהאירוע הזה יש מה ללמוד ברמה הטקטית".

הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, ביקר היום באוגדת עזה ושוחח עם הלוחמים שסיכלו את ניסיון הפיגוע אמש, במהלכו ירו ופגעו הכוחות בשלושה חשודים שחצו את גדר המערכת בדרום רצועת עזה, ונכנסו לאזור מיוער במרחב הגבול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר