"תנאים מזעזעים"

יושב בכלא: חרדי הרג בתאונה באוקראינה

צעיר חרדי שטס לתפילת בקברי צדיקים באוקראינה, הרג בתאונה אבא של קצין משטרה מקומי, ומיד הוכנס לבית כלא, למרות שמשפטו נקבע רק לעוד מחצית השנה (חדשות, עולם)

תאונה באוקראינה, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

נריה אור, חרדי כבן 21 ביצע ביום שישי האחרון תאונה קטלנית באוקראינה, תאונה שהובילה למותו של אביו של קצין משטרה מקומי, ונכלא בבית כלא.

אימו, דורית, סיפרה היום (רביעי) בראיון לבן כספית ואריה אלדד ב-103fm: "בני נמצא כיום בבית כלא של ממש, לא בבית מעצר, באוקראינה בגלל שהיה מעורב בתאונת דרכים קטלנית".

"הוא נהג ברכב אירופאי, כשההגה נמצא בצד ימין של הרכב. הוא נסע מאחורי משאית שהסתירה לו את הדרך, ניסה לצאת לעקיפה בזמן שרכב נוסף ממול החליט גם כן לצאת לעקיפה בדרך הנגדית. בגלל שהוא נהג מקצועי הוא הצליח להתחמק מהתנגשות חזיתית. לצערנו הרכב ממול איבד כנראה שליטה, התנגש ברכבים נוספים וזה מה שגרם למותו של הנהג. בני נעצר במקום".

היא סיפרה כי "הוא ילד חרדי שלא עשה צבא אלא למד בישיבה. הוא נסע להתפלל באומן להסתובב בקברי הצדיקים והתאונה קרתה רגע אחרי אומן. הוא ילד טוב וצדיק".

לדבריה, "בית חב"ד מעורבים בעניין, הם מינו לו עו"ד מקומי. עד יום שני לא היה לנו קשר איתו, כשעבר חקירות ומי יודע מה עוד עשו לו שם. רק בעוד חצי שנה אמור להתקיים המשפט, בינתיים העבירו אותו לצד השני של העיר. הענישה על תאונות כאלה עם הרוגים היא בין 8 ל-9 שנים".

"אני חושבת שאם נקבע לו המשפט רק לעוד חצי שנה, אני לא מבינה למה הוא נדרש לשבת בכלא בתנאים כל כך מזעזעים. הוא הצליח לעשות שיחת וידאו ולהראות לי את התא. זה מפחיד, הם כמו עכברים שם בחדר. אין להם מיטות אלא מזרנים על המיטה. זה קור של אוקראינה, שונה לחלוטין מהקור בישראל. אנחנו מנסים לנהל מאבק שיקבל מעצר בית ושיתנהל משפט צודק. ידוע שאוקראינה היא מדינת עולם שלישית ורביעית. אין שם מדינת חוק. הכל זה כסף ושוחד".

טקס 75 שנה לשחרור אושוויץ בפרלמנט האוקראיני. צילום: Ian Dobronosov

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר