פסילת הח"כית

בכיר ב'רשימה המשותפת' ל'כיכר': "לא הצבנו אולטימטום לגפני"

בכיר ב'רשימה המשותפת' מכחיש בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הציבו אולטימטום לגפני סביב ההצבעה של 'דגל' על פסילת הח"כית היבא יזבק. לדבריו: "לא נחליף את גפני בליברמן בשום מצב" (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
גפני בוועדת הכספים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

סערה מתחוללת בימים האחרונים סביב ההתלבטות של 'דגל התורה' כיצד להתנהל בהצבעה על פסילת חברת הכנסת היבא יזבק מ'הרשימה המשותפת'.

דיווחים ביממה האחרונה על כוונת 'הרשימה המשותפת' לפעול להדיח את ח"כ משה גפני מתפקידו כיו"ר ועדת הכספים אם מפלגתו תצטרף לדרישת הפסילה של הח"כית, הוכחשו על ידי בכירי המפלגה, בשיחה עם 'כיכר השבת'.

בכיר ברשימה המשותפת אמר ל'כיכר השבת': "לא העברנו אולטימטום לגפני. לא נחליף את גפני בליברמן בשום מצב".

אחמד טיבי על גפני: "יו"ר ועדת הכספים הנצחי" (צילום: ערוץ כנסת)

הפלונטר בו שרויים בימים אלו חברי 'דגל התורה' הוא עצום. מן הצד האחד, תמיכה בפסילת חברת הכנסת יזבק עלולה להעלות את יחסיהם עם הרשימה המשותפת על שרטון, ומנגד, התנגדות של המפלגה לפסילת הח"כית, תצייר את המפלגה במצב בעייתי מול הפלגים הימניים ביהדות התורה, כל שכן מול חלקים קטנים בציונות הדתית ששוקלים להצביע למפלגה לאור הפילוגים במגזר הדתי.

אילו זה היה תלוי בח"כ גפני, הרי שהיה מצהיר מראש על התנגדות המפלגה לפסילת חברת הכנסת. אלא שבגפו של גפני נושפים חברי 'אגודת ישראל' שכבר החליטו להצטרף ולתמוך בפסילה. גם בתוך 'דגל התורה' ישנם בכירים בעל סמן ימני מובהק שהיו מעדיפים להצטרף מראש לפסילת הח"כית.

ברשימה המשותפת מבינים שהתנהלות 'דגל התורה' בוועדת הבחירות ביום רביעי הבא לא תעלה ולא תוריד מפסילתה של הח"כית, שהרי כבר יש רוב קולות לפסילתה גם בלי 'יהדות התורה'.

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני חיזק הבוקר בגל"צ את חשיפת 'כיכר השבת' כי ההתייעצות בבתי גדולי ישראל הסתיימה ללא הכרעה ואמר כי גדולי ישראל יכריעו בנושא.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', על שולחנם של הרבנים הזכירו את התקדים של חברת הכנסת חנין זועבי, אז הצטרפה דגל התורה לפסילת חברת הכנסת בשל הוראה חריגה של מרן ראש הישיבה הרב שטיינמן זצ"ל.

גפני סירב לדבר על מה שהיה בחדרם של גדולי התורה. כמו כן ב'יתד נאמן' התעלמו מפגישת חברי הכנסת אצל גדולי התורה, זאת בשל בקשת ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שלא לדבר עם התקשורת על תוכן הפגישה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר