הותר לפרסום

עמוס סער למד פרשת שבוע - ונרצח; זה החשוד ברצח

ראובן ולר בן ה-32, תושב שכונת הר חומה בירושלים, הוא החשוד ברצח עמוס סער ז"ל לפני כחודש. סער, ישב ולמד פרשת שבוע ואכל מרק - כשלפתע נרצח בדקירות (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ראובן ולר (צילום: לירן תמרי - mymet ירושלים)

הותר לפרסום: ראובן ולר בן ה-32, תושב שכונת הר חומה בירושלים, הוא החשוד ברצח עמוס סער ז"ל לפני כחודש. הבוקר (חמישי) הוגשה הצהרת תובע נגד החשוד.

כזכור, לפני כחודש, עמוס סער ז"ל, ששימש כקב"ט מחוז ירושלים במשמר בתי המשפט, נדקר בפתח ביתו ונפצע באורח קשה מאוד. הוא פונה לבית החולים ושם נקבע מותו.

כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום ופתחו בחקירה ובמצוד אחר הרוצח שנמלט מהמקום. כעבור זמן קצר הבינו כי החשוד ברצח הוא ראובן ולר, המתגורר בבניין הסמוך, והצליחו לעצור אותו לאחר כשעתיים.

ראובן ולר, החשוד ברצח (צילום: לירן תמרי - mymet ירושלים)

במשטרה ציינו כי במהלך חקירתו של החשוד עלה כי הוא התנפל על עמוס סער ז"ל באמצעות סכין שאחז בידו ולאחר מכן נמלט מהמקום. במהלך ההימלטות, הוא החליף לפי החשד חק מבגדיו בביתו והמשיך להימלט עד שהגיע אל ביתו של אחד ממכריו, שנעצר אף הוא בחשד לסיוע לאחר מעשה.

לאחר מעצרו, איתרו בלשי המשטרה בביתו את פריטי הלבוש שלבש בזמן הרצח. נציג המשטרה אמר בדיון בביהמ"ש כי "התיאור המזעזע של החשוד איך ביצע את הרצח הפתיע גם אותנו, אחרי כל כך הרבה שנים ומקרי רצח שראינו בעיר".

ל"כיכר השבת" נודע כי באותו ערב, עמוס סער ישב ולמד פרשת השבוע בסלון ביתו תוך כדי אכילת מרק, כאשר לפתע שמע דפיקות בדלת, קם ופתח את הדלת ובשלב זה התנפל עליו החשוד ברצח ודקר אותו.

לפי החשד של המשטרה, בין ולר לסער היה סכסוך שנמשך כשנה, לאחר שולר האמין בכך שסער מתעלל בכלב שהיה בחזקתו. במשך חודשים פרסם ולר פרסומים שונים - במודעות רחוב וברשתות החברתיות, בהם האשים את סער בהתעללות בכלב.

ולר טען בחקירתו כי האמין שסער מתכנן לפגוע בו או שבני משפחתו ישלחו אנשים לפגוע בו. בחוות הדעת הפסיכיאטרית שערכה לולר צוין כי אמונה זו של ולר היתה בגדר "מחשבת שווא", שאינה מבוסס על ראיות.

המעצר של ראובן וילר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במקביל למעצרו של ולר, נעצר חשוד נוסף, קשיש בן 73. תחילה הוא נחשד בקשירת קשר לביצוע הרצח ואך חשד זה התפוגג כשהתברר שולר הגיע אל ביתו לאחר הרצח וביקש בגדים נקיים כדי לטשטש את מעורבותו ברצח. עם זאת הקדיש עדיין חשוד בעבירת סיוע לאחר מעשה.

הקשיש שוחרר כעבור מספר ימים אך מעצרו של ולר הוארך מעת לעת על-ידי בית המשפט.

עו"ד אריאל הרמן מטעם הסנגוריה הציבורית אמר כי "לאחר סיום החקירה שבמסגרתה נעשתה הסתכלות חלקית, נראה כי יש להעמיק ביתר שאת את ההיבט הפסיכיאטרי בנוגע למקרה הקשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר