ב'פורום השואה'. צפו

ההפתעה של נשיא גרמניה: "שהחיינו וקיימנו"

נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר הפתיע את הנוכחים באירוע "פורום השואה הבינלאומי" שמתקיים בירושלים, והשמיע משפטים בעברית. "המשא הכבד של האשמה - עלי", אמר (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נשיא גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר, שהגיע אף הוא לאירועי פורום השואה הבינלאומי לרגל 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ הפתיע את הנוכחים בטקס ב'יד ושם' כשפתח את נאומו בברכת 'שהחיינו' בשם ומלכות ואף נשא כמה משפטים נוספים בעברית.

"זו מתנה ומעשה של חסד לאפשר לי שאת בפניכם דברים כאן ביד ושם ביום זה. כבוד הנשיא ריבלין משה קנטור הנכבד רוב תודות על הזמנתכם", אמר שטיינמאייר בעברית בעלת מבטא כבד במיוחד.

שטיינמאייר שעבר לאחר מכן לאנגלית שוטפת, התייחס לנושא האחריות הגרמנית לשואה ואמר, "הרצח המתועש ההמוני של שישה מיליון יהודים הוא בעצם הפשע הנורא ביותר בהיסטוריה המודרנית כנגד אנושות. פשע זה בוצע על-ידי בני עמי. המלחמה הנוראית שגבתה את חייהם של יותר מ-50 מיליון איש יצאה מתוך ארצי שלי".

"כיום, 75 שנה אחרי שחרור אושוויץ, אני עומד כאן ניצב מולכם כנשיא גרמניה ועליי המשא ההיסטורי הכבד של האשמה. הלוואי ויכולתי להגיד שלמדנו את הלקח, אבל אני לא יכול. השנאה מתפשטת", הוסיף הנשיא הגרמני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר