לשמור על הבייס // עו"ד יצחק שינפלד

מעמדו הבינלאומי המעולה של בנימין נתניהו לא יהיה שובר-מומנטום או מסכל-שיוויון, במאבק על הקולות הצפים שניתנים לשכנוע, במערכת הבחירות המתרגשת (טור דעה)

עו"ד יצחק שינפלד | כיכר השבת |
נתניהו עם פוטין ביד ושם (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אירועי יום השואה הבינלאומי הסיטו את תשומת הלב הציבורית ממערכת הבחירות המתרגשת עלינו. כבר בשבוע הקרוב דיוני החסינות יחזרו למרקעים ולככב בכותרות המדיה. בינתיים, ‏התמונה של הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין וסגן הנשיא האמריקאי מייקל פנס לוחצים יד בירושלים, כשביניהם ניצב רוה״מ בנימין נתניהו וברקע, הנשיא הצרפתי מקרון והנסיך האנגלי צ'רלס מככבת בעולם הגדול. פסגת ההישגים המדיניים של שלטון הימין בישראל בעשור האחרון. אין רגע טוב מזה, כדי להמחיש את המהפך והשינוי המדהים שחולל רוה"מ בעשור האחרון ביחסי החוץ הישראלים ובמעמדם האיתן של מגוון הקשרים הבינלאומים של ישראל.
לצערו של נתניהו ורבים במחנה הימין, הבחירות מוגבלות לאזרחי ישראל השוהים בישראל בלבד. למעט ימאים ישראלים ומי שבשליחות רישמית מטעם הממשלה. לו הבחירות היו פתוחות למנהיגים בינלאומיים, כנראה רק איתמר בן-גביר, שרץ עד הסוף! היה מתחרה מול בנימין-נתניהו. רוה״מ נתניהו, במעמד של כמעט זקן-השבט בקרב מנהיגי המדינות הדמוקרטיות בעולם שמכהנים. נתניהו כיום, המנהיג המנוסה והוותיק, שלעיתים משתמשים בעצתו ותבונתו. לחלקם נתניהו ידיד אישי, לרובם יש לו קשר ישיר ולא אמצעי.
נתניהו נואם בפורום השואה. צילום: לע"מ
במעבר חד לביצה המקומית ניתן לקבוע, מעמדו הבינלאומי של בנימין נתניהו לא יהיה שובר-מומנטום או מסכל-שיוויון, במאבק על הקולות הצפים שניתנים לשכנוע, במערכת הבחירות המתרגשת. הקולות שבמרכז-המפה די מוגדרים, ׳רק לא ביבי׳. עשרת המנדטים שזזים, לא יזוזו לכיוון הליכוד, רק אולי באם בת קול שמימיית תצווה על כך. זה לא הולך לקרות. בימינה בונים על הקולות האלו בדיוק. שר הביטחון החדש נפתלי בנט, משדר ממלכתיות ומתינות בתקווה להיבנות מקולות המרכז-ימין שניתנו בזמנו לכחלון, חנו זמנית בכחול-לבן, וזאת בנוסף לקולות הבייס הטבעי של מכלול הסיעות הגוש שמרכיב את יצור הכילאיים, ׳ימינה׳. זו הסיבה שבנט הכשיל את צירוף ׳עוצמה-יהודית׳ לגוש. הפסד כמות קולות מוגדרת, שבונה לו תקווה להגיע למאגר קולות פוטנציאלי הרבה יותר גדול.
ככלל, הימין הולך להלחם על הבייס הטבעי. ההשקעה תתמקד, בהבאת המשוכנעים להצביע פיזית! פחות בלשכנע חדשים. עפ״י פילוחים ובדיקות, בליכוד משוכנעים ש200.000 מצביעי ליכוד בפוטנציה לא הלכו להצביע. אלו המצביעים שדרדרו את גוש הימין ל55, לעומת ה60 שהיו לגוש בבחירות הקודמות לכנסת ה21. אין ספק שחלקם הנכבד, מצביעי ׳רק לא ביבי׳! עליהם המלחמה. ׳ימינה׳ אמורה להיות פתרון והאפשרות להחזרתם לגוש הימין. הפטפוטים על חבירה אפשרית של בנט-שקד לגנץ, חלק ממסע הדיס-אינפורמציה ש׳מאורגן׳ במקצועיות.
למפלגות החרדיות תפקיד מרכזי בניסיון לשימור ׳שלטון-הימין׳. ש״ס נותנת פתרון מצויין למי שרוצה רק נתניהו, ימין, וערכים דתיים, ללא הצבעה ישירה לליכוד. ש״ס! יותר נתניהו מליכוד. לש״ס, בייס שבהחלט יכול לגדול, על רקע מלחמות הדת והצקות ליברמן. 70.000 הקולות שנוספו לש״ס בקמפיין האחרון אינם מיצוי כוחה האלקטורלי. ש״ס מפלגה חברתית עם אורינטציה ימנית ברורה, אמירה חדה והנהגה דוגמטית מבריקה, שלא מפחדת לחוו״ד בכל נושא ועניין, כולל כלכלי, בטחוני ומדיני.
ליהדות-התורה, המורכבת מאגודת ישראל ודגל התורה, בסיס מצביעים קבוע, מתמיד ובעיקר נאמן. לרובם המוחלט של מצביעי יהדות-התורה, זו חובה-דתית, של- ׳ועשית ככל אשר יורוך׳. גדולי הדור חותמים על הכרוז, ויוצאים לרחובה של עיר ׳לשכנע את המשוכנעים׳. ההתלהבות והארגון של יום-הבחירות הם ההבדל שיכול להביא את הפרס הגדול! מנדט נוסף זוגי. בלעדיו, נכנסים למערכת של רוטציות שמעכירות את האווירה. הפוטנציאל ממוצה כמעט אחרון המצביעים.
באם נזכור שהבחירות לכנסת ה21 הוקדמו, על רקע חקיקת או אי חקיקת- ׳חוק-הגיוס׳! היפרדות מה שנקרא הפלג-הירושלמי מהזרם המרכזי של דגל-התורה, ציבור-גדול שהיום מיוצג בכל מרכזי הציבוריות החרדית, ובכל רשויות השלטון המוניציפאלי, ניתן לאבחן פוטנציאל קולות גדול לימין, שלא מנוצל ונאבד לגוש הימין. לא הצבעת! עדיין הצבעת. בנוסף, הקולות החרדיים שלא מצביעים אידיאולוגית. בנקודות זמן שונות בעבר, חלק מהלא-מצביעים אידיאולוגית! הצביעו בעבר כהוראת-שעה. יהדות-התורה ככלל לא מכוונת אליהם, מייאוש! או מאי רצון לעורר מדנים. זה הזמן לשינוי. הבאת מנדט ואולי שניים נוספים מהבייס שקיים ונמצא ובעבר לא הצביע! יכול להביא את השינוי והבטחת שלטון-הימין. זה אפשרי, צריך חזון ואמונה.
ההנהגה הפוליטית חייבת להביא לפני גדולי ישראל מכל החוגים והמחנות, הצעות שיתוף ופשרה שיבטיחו את קיום עולם-התורה במצבו הנוכחי. ׳עת לעשות לה׳ הפרו תורתך׳, נאמר על זמן שכזה. שלא יהיה מאוחר מדי, שלא נבכה על החלב לאחר שהוא נשפך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר