ספין נגד החסינות?

הנשיא טראמפ צייץ: "מצפה לנתניהו וגנץ"

בעוד הנשיא טראמפ מצייץ כי הוא מצפה למפגש עם נתניהו וטראמפ בשבוע הבא בוושינגטון, כדי להודיע להם על 'תכנית המאה' הדרמטית, בכירים במפלגות השמאל טוענים כי הכל נעשה כספין נגד דיוני החסינות (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו בטבת תש"פ | 23.01.20
נתניהו וטראמפ (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

ההתפתחות המדינית הדרמטית, בהכרזתו הצפויה בשבוע הבא של נשיא ארה"ב על 'תכנית המאה', מעוררת שיח פוליטי ער בשמאל הישראלי, שמאשים כי התזמון של הודעת טראמפ בסמוך לדיוני החסינות, אינו במקרה. טראמפ מצידו הודיע: "מצפה לנתניהו וגנץ בשבוע הבא. הפרטים שפורסמו על עסקת המאה - ספקולטיביים לחלוטין".

כזכור, ראש הממשלה נתניהו ויו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ הוזמנו לוושינגטון, ליום שלישי הבא, כדי לשמוע על התכנית שצפויה להסכים למדינה פלסטינית בכפוף לארבעה תנאים - הכרה בישראל כמדינה יהודית, פירוז עזה, הכרה בירושלים כבירת ישראל ופירוק חמאס מנשקו - ואמורה להוביל להחלת ריבונות ישראלית מסוימת על כל ההתנחלויות.

לפי הודעתו הרשמית של סגן נשיא ארה"ב מייק פנס, השוהה בישראל, נתניהו הוא שביקש להזמין גם את גנץ למפגש בארה"ב. נתניהו מצידו הסביר: "רציתי שהתכנית תהיה בקונצנזוס, ולא נפספס את ההזדמנות של הממשל הידידותי בארה"ב".

כאמור בכירים בשמאל טוענים בשעה האחרונה, בתגובה לתזמון ההחלטה, כי אין כאן מקריות, והכל תואם מראש עם טראמפ על מנת להציל את נתניהו מפגיעה אלקטורלית בעקבות דיוני החסינות שנקבעו לאותו שבוע.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, מיהר לתקוף: "דיל המאה האמיתי הוא ראש ממשלה שמואשם בשחיתות ונשיא תחת משפט הדחה שמנסים להציל אחד את השני בעזרת מהלך מדיני מסוכן".

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, הגיב: "אסור בשום אופן לדחות את דיוני החסינות. מי שמפנטז שוושינגטון תחלץ אותו מהמשפט, טועה בגדול. ואוי ואבוי אם כחול-לבן יתקפלו פה".

נתניהו: "החסינות - נשמת אפה של הדמוקרטיה" (צילום ארכיון: הפייסבוק הרשמי)

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ישראל ביתנו מציעה גם החלת ריבונות וגם הסרת החסינות".

זהבה גלאון, לשעבר יו"ר מרצ, צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "אל תתלהבו מזה שגם גנץ מוזמן לוושינגטון. הוא הופך לבן ערובה של טרמאפ, שעובד כמובן אצל נתניהו, שמזמן את שניהם לוושינגטון כדי להסיח את הדעת מדיוני החסינות. ועל הדרך נותן לגיטימציה לפנטזיה המשיחית שמתרקמת מול עניינו לסיפוח השטחים, שמשמעה אפרטהייד קלאסי".

גורם בכחול לבן אמר בתגובה לספקולציות: "אנו ממשיכים בכל הכוח בדיוני החסינות. אין כל קשר בין פרסום תכנית המאה לחסינות נתניהו. נמשיך כמתוכנן במהלכים להקמת ועדת החסינות".

ח"כ מאיר כהן (כחול לבן) אמר אף הוא דברים דומים: "אין לנו כוונה להפסיק את הדיונים על החסינות, גם בהיעדרו של נתניהו. הוא לא נוסע לחודש. הדיונים סביב החסינות יימשכו כשבועיים והוא יקבל את הזמן המתאים כשיחזור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר