בכפוף לשימוע

היועמ"ש החליט: דוד ביטן יעמוד לדין בגין שוחד

הפרקליטות הודיעה לעורכי דינו של ח"כ דוד ביטן כי היועמ"ש החליט להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות שוחד מרמה והפרת אמונים, בכפוף לשימוע שייערך לו אם יחפוץ בכך (ארץ)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע היום (ראשון) על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ח"כ דוד ביטן בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים.

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לח"כ דוד ביטן ולבא-כוחו, כי היועץ המשפטי לממשלה שוקל להעמידו לדין, בכפוף לשימוע, בעבירות של לקיחת שוחד מבעלי אינטרסים שונים בסך של כ-990 אלף שקל, זכות לדירות ושוחד נוסף בהיקף שאינו ידוע במדויק, וכן בעבירות של בקשות שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס, שביצע לכאורה בתשע פרשות שונות בין השנים 2011 עד 2017.

במקביל, החליט היועץ המשפטי לממשלה שלא להעמיד לדין את ח"כ ביטן בשלוש פרשות נוספות בהן נחקר בחשד לעבירות דומות.

פרשת ביטן, המכונה "תיק 1803", נחשבת לאחת מפרשיות השוחד המסועפות והמורכבות שנחקרו בישראל. חקירתו של ביטן הסתיימה לפני כעשרה חודשים. ביחידת להב 433 של המשטרה גבו עדויות מלמעלה מ-300 עדים בפרשה, ונחקרו כ-80 חשודים.

לפי החשדות, ביטן, בכהונתו כסגן ראש עיריית ראשון לציון וכחבר כנסת, קיבל במסגרת תפקידיו שוחד כספי והבטחה לקבל דירות, ובתמורה, הפעיל את השפעתו על גורמים שונים והוביל לשינוי החלטות. העד המרכזי בפרשה הוא משה יוסף, ששימש כ"בנקאי" של ביטן והסכים להעיד נגדו. וכן יזם הנדל"ן דרור גלזר.

המשטרה וכך גם הפרקליטות המליצו להעמיד לדין את ח"כ ביטן ב-12 פרשיות וכן להעמיד לדין חשודים נוספים בפרשה.

דוד ביטן, בראיון ל'כיכר השבת'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר