עסקת המאה

הפלסטינים מאיימים: "יום זעם נגד טראמפ"

העסקה של נשיא ארה"ב עדיין לא פורסמה, אך בעוד ראש הממשלה נתניהו עושה את דרכו לוושינגטון, הפלסטינים כבר מסרבים: "לא תעבור ללא הסכמת העם הפלסטיני" (אקטואלי)

(צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)

בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו עושה את דרכו לוושינגטון לפגישה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לקראת פרסום עסקת המאה, הפלסטינים כבר מודיעים על דחיית התכנית.

מלשכת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נמסר כי "'עסקת המאה' לא תעבור ללא הסכמת העם הפלסטיני. ההנהגה הפלסטינית, בתמיכת העם, תכשיל את הניסיונות להביא לקיצה של הסוגיה הפלסטינית, כפי שהיא הכשילה עשרות ניסיונות קודמים".

"ההנהגה תערוך סדרת פגישות בכל הרמות ותודיע על סירובה הנחרץ לכל ויתור על ירושלים. ההנהגה תבחן את כל האפשרויות, ובהן גם גורלה של הרשות הפלסטינית. כל החלטה תזכה לתמיכה ערבית ובינלאומית".

ברשות הוסיפו, "אנו מזהירים מפני השלכות חמורות על האזור כולו אם יוכרז כי מוציאים לפועל את מה שמכונה 'עסקת המאה' - אם תפגע בריבונותן של מדינות האזור ובזהותן".

יום זעם קודם (צילום פלסטיני, מתוך פייסבוק)

"ההכרזה על התכנית הזאת אינה אלא ניסיון לחלץ את נתניהו וטראמפ מהמשברים הפנימיים שלהם על חשבון הסוגיה הפלסטינית. אנו קוראים לעמנו להתקבץ סביב ההנהגה במציאות ההיסטורית הקשה הזו".

גם מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה אמר כי "פלסטין היא המולדת שלנו והיא לא לקנייה או למכירה. אנחנו מודיעים בבירור על התנגדותנו לעסקת המאה. אנו נכונים להיפגש במצרים בדחיפות עם אחינו בתנועת פת"ח ועם כל הפלגים הפלסטיניים במטרה להחליט על קו פעולה. אנחנו עומדים יחד בהגנה על הקדוש לנו. עסקת המאה תיכשל, הלאום הפלסטיני ינצח והפולשים יפסידו".

בתוך כך, רשת החדשות האמריקנית CNN פרסמה בשם בכירים פלסטינים כי הנשיא טראמפ חייג, אחרי שנתיים של נתק, ליו"ר הרשות הפלסטינית, אך אבו מאזן דחה את השיחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר