עסקת המאה

טראמפ נפגש עם נתניהו: "מקווה שיגידו כן לשלום"

נשיא ארצות הברית נפגש עם ראש הממשלה, ואחריו יפגוש גם את בני גנץ • "הם מתחרים ראויים. אני ממתין כבר שלוש מערכות בחירות. מוזר", אמר טראמפ על נתניהו וגנץ (מדיני)

(צילום: קובי גדעון /לע"מ. וידאו: עומר מירון, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בשעה זו (שני) בבית הלבן עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. בהמשך הערב, גם יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ יפגוש את טראמפ.

לפני הפגישה, מסרו הצהרה קצרה לתקשורת בכניסה לבית הלבן. לדברי טראמפ, "על התוכנית עבדו הרבה הרבה אנשים, אם זה יעבוד זה יהיה נהדר".

טראמפ הוסיף כי הוא מקווה שיגידו 'כן' לשלום במזרח התיכון, והצהיר כי את התכנית המלאה יפרסם מחר בשעות הצהריים.

בתשובה לשאלה האם זה לא נחשב להתערבות בבחירות אמר טראמפ: "לכן גנץ נמצא כאן". הוא המשיך: "הם מתחרים ראויים. אני ממתין כבר שלוש מערכות בחירות. איזו מערכת מוזרה יש לכם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב באמירת תודה: "מחר אני אדבר על התכנית ההיסטורית ועל החזון ההיסטורי של הנשיא לשלום. היום, אני רק רוצה להגיד תודה על כל מה שעשית למען ישראל".

נתניהו, לפני המראתו (צילום: עומר מירון, לע"מ סאונד: בן פרץ, לע"מ)

"הפכת את הברית שלנו לחזקה מתמיד. ביום השואה הבינלאומי אני מבקש להודות לך על הצעדים שלך כלפי המשטר האנטישמי באיראן. חיסלת את המחבל המסוכן בכדור הארץ. היית החבר הכי טוב שהיה לישראל בבית הלבן ומחר נוכל להמשיך לעשות היסטוריה".

נשיא ארה"ב אמר עוד כי "ביבי והיריב שלו צריכים לאהוב את התוכנית מאוד. ביבי אוהב אותה, ואני מקווה שגם היריב שלו. עבדנו על זה הרבה מאוד שנים אנחנו קרובים באופן יחסי. הרבה ממדינות ערב תומכות בכך וחושבות שזו התחלה נהדרת".

טראמפ המשיך כי צריכים את תמיכת הפלסטינים כדי שהעסקה תצליח והביע את תקוותו כי "יש סיכוי שהם ירצו את התכנית. אנחנו חושבים שבסוף תהיה תמיכה של הפלסטינים. אם זה יצליח, תהיה תרומה חשובה מאוד, ואם לא החיים יימשכו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר