עסקת המאה יוצאת לדרך

ריבונות - והחזרת שטחים: טראמפ נפגש עם נתניהו ובני גנץ

נשיא ארצות הברית נפגש הערב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם ח"כ בני גנץ • הפלסטינים מתנגדים אבל טראמפ אופטימי: "רוב האומות הערביות אוהבות את התוכנית", טען (חדשות, מדיני)

(צילום: קובי גדעון /לע"מ ואלעד מלכה)

עסקת המאה של ממשל טראמפ בנוגע לסכסוך הפלסטיני אמור להתפרסם רק מחר (שלישי), אבל הערב (שעון ישראל) כבר נעשו צעדים משמעותיים לקראתו.

נשיא ארה"ב נפגש תחילה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולאחר מכן עם יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ - בתקווה כי השניים יסכימו לתכנית הכוללת החלת הריבונות הישראלית על מרבית האזורים בהם מתגוררים יהודים, אך גם להחזרת שטחים ולהקמת מדינה פלסטינית.

"בלי הפלסטינים אין עסקה", אמר הערב טראמפ - וברשות הפלסטינית כבר מיהרו להצהיר כי יתנגדו לעסקה. יו"ר הרשות אבו מאזן אף שחרר את חרצובות לשונו וכינה את הנשיא האמריקאי "כלב בן כלב", ו"ערס".

אבל טראמפ אופטימי. "יש סיכוי שהם ירצו את התכנית. אנחנו חושבים שבסוף תהיה תמיכה של הפלסטינים. אם זה יצליח, תהיה תרומה חשובה מאוד, ואם לא החיים יימשכו".

"הפלסטינים צריכים לרצות את התוכנית, ובסוף הם ירצו - היא טובה מאוד עבורם. הם לא חיים טוב כרגע. קיצצנו בסיוע לפלסטינים, אני לא אוהב את זה אבל היינו חייבים לעשות את זה".

בין היתר חשף הנשיא טראמפ כי במדינות ערב כבר מודעים לפרטים הכלליים של התכנית, והביעו את תמיכתם בו: "הרבה ממדינות ערב תומכות בכך וחושבות שזו התחלה נהדרת".

לדבריו, "התוכנית חשובה מאוד למזרח התיכון - בכל מקום שהלכתי אמרו שישראל והפלסטינים צריכים לעשות שלום. אנשים עובדים על זה שנים רבות, ואנו מתקרבים לפתרון יותר מאי פעם. אומרים שזו אחת העסקאות הטובות ביותר, התוכנית הגיונית לכולם".

(צילום: עומר מירון, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח פגישתו עם טראמפ: "הרשימה של צעדי התמיכה שלך בישראל, של הדברים שעשית למען ישראל מאז שנכנסת לתפקיד הנשיא, היא מאוד ארוכה. אבל השורה התחתונה היא קצרה: הפכת את הברית בינינו לחזקה מתמיד".

"אדוני הנשיא, אני רוצה לומר שני דברים. ראשית, עסקת המאה היא הזדמנות המאה ולא נוותר עליה. נדבר על זה מחר. היום, אני חוזר ואומר תודה רבה על כל מה שעשית למען מדינת ישראל. אתה הידיד הטוב ביותר שהיה לישראל בבית הלבן מאז ומעולם, ואני מאמין שמחר נוכל להמשיך ולעשות היסטוריה".

השר יריב לוין מסר לאחר הפגישה, בה השתתף: "הפגישה שנכחתי בה התקיימה באווירה ידידותית וחמה. נדונו בה שורה של נושאים, בהם המאבק בגרעין האיראני ותוכנית השלום שתוצג מחר. אני מקווה שאכן נהיה עדים לאירוע היסטורי משמעותי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר