סערת הזיוף

הקצין הוקלט: "לא היה גיוס חרדים לצה"ל"

"זאת הייתה מערכת שהעלימה עין", טען הקצין הבכיר שעסק בגיוס חרדים לצה"ל, ולטענתו, הנתונים זויפו על ידו בהוראה שקיבל מגבוה: "אני הייתי חלק מהגועל נפש הזה" (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

הסערה סביב נתוני גיוס החרדים לצה"ל כבר כמעט ונשכחה, אך הערב (שני) חושף יאיר שרקי במהדורה המרכזית של חדשות 12, הקלטה חדשה המציפה מחדש את טענת זיוף הנתונים.

בהקלטה, נשמע קצין בכיר בצה"ל שעסק בשילוב חרדים במהלך העשור האחרון, המודה כיצד במו ידיו, זייף את נתוני גיוס החרדים.

הקצין שמע את הדיווחים על ירידה במספר החרדים המתגייסים בשנה האחרונה, והחליט לספר את האמת לקצין אחר, שעוסק כיום בשילוב חרדים בצה"ל.

בשיחה אמר לו, "אני הייתי חלק מהגועל נפש הזה, זו הסיבה שאני מרים אליך טלפון. אני ספרתי, אני הייתי אחראי על זה", פתח את דבריו הקצין והוסיף: "כאחד שהיה די חתום על הנתונים האלה: לא היה גיוס חרדים לצה"ל. הנתונים שהיו לפני שנתיים - שלוש - ארבע - חמש - שש, די דומים לנתונים שהיו השנה".

לדברי הקצין נעשו על הנתונים משחקים ומניפולציות: "אם תיכנס לתיקיות תוכל לבחור שמות ולמצוא אותם ברשימות". הקצין סיפר על הקושי שלו בעקבות מעשיו: "קשה לי, זה יושב לי על הלב כבר הרבה זמן. היו לי מפקדים שישבו לי על הראש ואמרו לי 'תכניס גם את זה ואת זה'".

הוא הוסיף כי הלחץ שהופעל עליו והגיע מדרגים גבוהים יותר: "זאת קרוסלה של דלת מסתובבת. קריצות עין של ראשי אכ"א למיניהם וגוניהם לכל מיני אנשים בתוך הציבור החרדי, שבאו, יצאו ושחררו עריקים. זה היה רוח המפקדים, נגיד את זה ככה במילים עדינות".

אלו הם המתגייסים ה"חרדים" לצה"ל (באדיבות 'כאן 11)

לפי הנטען בחדשות 12, המידע הזה הועבר בזמן אמת לידי ראש אכ"א, האלוף מוטי אלמוז. למרות שהוא מכיר את העדות, אלמוז בחר להתייצב בוועדת חוץ וביטחון יחד עם ראש חטיבת תכנון ומנהל כח אדם באכ"א ולטעון שלא היה זיוף מכוון, אלא שגיאה של "חוסר מקצועיות".

אלמוז הדגיש כי הדיווחים עד שנת 2015 היו תקינים, אך העדות שנחשפה נוגעת למעשים שבוצעו בצה"ל החל משנת 2012. לפי עדות של קצין שפגש את אורנה ברביבאי במהלך השירות הצבאי, שהייתה אז ראש אכ"א, טען כי הוא פנה אליה ודיווח לה על הנתונים, אך לדבריו היא "היא התעלמה מזה לחלוטין".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל חוזר ומדגיש כי הפער בנתוני החרדים התגלה במסגרת פעולות בקרה פנימיות. הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מינה צוות בדיקה בראשות האלוף במיל' רוני נומה לצורך בדיקה עמוקה ומשמעותית של הנתונים בין השנים 2011-2018. צוות הבדיקה עתיד לסיים את עבודתו ולהגיש את מסקנותיו לרמטכ"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר