"כולם בכו בהתרגשות"

חיה סחיווסחורדר, ניצולת הפיגוע ב'סבארו', הפכה לאם

לפני 19 שנה התפרסמה חיה כילדה שצולמה בוכה בעקבות הפיגוע הקטלני, בו נרצחו הוריה ואחיה; היום מתפרסמת הבשורה המרגשת על לידת בנה, לו קראה על שם אביה החרדי (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
האב המאושר, עם בנו (צילום: 'שערי צדק')

מרגש: לחיה סחיווסחורדר נולד בן, והוא נקרא על ידה בשמו של אביה החרדי, הרב רפאל הי"ד, שנרצח עם אמה ואחיה בפיגוע הקטלני במסעדת סבארו בירושלים.

זה היה בשיאה של 'האינתיפאדה השניה', כאשר מחבל נכנס עם מטען חבלה למסעדה ברחוב יפו, פוצץ עצמו וגרם כך למותם של 15 בני אדם.

למרות מאות הפיגועים שהתרחשו אז, נצרב האירוע הזה בזיכרון הלאומי בשל העובדה כי בין הנרצחים היו חמשת בני משפחת סחיווסחורדר, שעלו לישראל מהולנד.

חיה, לאחר הפיגוע (צילום: באדיבות 'כאן', תאגיד השידור הישראלי)

לאחר הפיגוע תועדה חיה בת ה-8, ששרדה את פצעי הפיגוע, כשהיא מתארת בבכי, ממיטת בית החולים, את הנורא מכל.

כעת כאמור, לאחר 19 שנה, הפכה חיה - שנישאה בינתיים למאיר פרנקנהויז - לאם, כשבצירוף מקרים המיילדת שלה היא מי שנמנתה בזמנו על הצוות הרפואי שליווה את החלמתה בעבר מפצעיה.

"כל לידה היא נשמה חדשה שיורדת לעולם, מתנה נפלאה לזוג הורים", תיאר נעה פרייזלר, המיילדת מבית החולים שערי צדק, "אבל אצל חיה ומאיר זה היה הרבה יותר מזה. הבכי הראשון של רפאל-מתן המתוק שחרר מכולנו שק כבד של מתחים. רגשות מעורבים התפרצו אצל כל הנוכחים בחדר; עין לא נותרה יבשה".

הרב רפאל מרדכי סחיווסחורדר הי"ד (צילום משפחתי)

המיילדת הוסיפה: "כולנו ליווינו בציפייה ובהתרגשות את הלידה המיוחדת הזו. לפני 19 שנה ליווינו בדאגה את תהליך השיקום של חיה לאחר הפיגוע הקשה בו איבדה את הוריה ושלושה מאחיה, וכעת אנו מלווים אותה ברגע המאושר ביותר בחייה - הפיכתה לאם".

"כמה מרגש היה לראות את חיה אוחזת בתינוק הקטן, כמה מרגש היה לראות אותה הופכת בעצמה לאימא. למרות שלא זכתה לחיבוק של אימא גאה, חיבקנו אותה חזק חזק, התרגשנו ודמענו איתה. צוות חדר לידה בשערי צדק מאחל לחיה ומאיר שיזכו לגדל את רפאל מתן הקטן בבריאות שלמה, וירוו ממנו רוב נחת כהורים גאים ומאושרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר