צה"ל מתגבר כוחות

מועצת יש"ע: "אנו מתנגדים לעסקת המאה"

שעות לפני הפרסום של הנשיא טראמפ על פרטי עסקת המאה, הודיעו אנשי מועצת יש"ע שנמצאים בוושינגטון כי הם מתנגדים לה בשל נושא המדינה הפלסטינית (פוליטי מדיני)

אבי רבינא | כיכר השבת |
נתניהו והנשיא טראמפ (צילום: לע"מ)

שעות קודם הכרזת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על תוכנית המאה, ראשי מועצת יש"ע שהצטרפו למשלחת לוושינגשטון, מודיעים, כי יתנגדו לפרטי העסקה.

משלחת מועצת יש"ע נפגשה בשעות האחרונות עם בכירים בממשל האמריקאי והודיעה כי החליטו על התנגדות למתווה אותו יציג טראמפ.

יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני מסר: "אנחנו מוטרדים מאוד. לא נוכל להסכים לתוכנית שתכלול הקמתה של מדינה פלסטינית שתהווה איום על מדינת ישראל וסכנה גדולה לעתיד".

עוד אמר: "אנו מצהירים כי לא נאפשר הקמת מדינה פלסטינית גם במחיר של ויתור על ריבונות במרחבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן".

"אנו דורשים מראש הממשלה השרים וחברי הכנסת לא לקבל הסכם הכולל בתוכו הקמת מדינה פלסטינית בכל אופן שהוא".

אתמול (שני), היה נראה כי המתיישבים דווקא יתמכו בתכנית. אמש הוזמן ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, בשעות הערב לבית הלבן, לפגישת עבודה אישית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנושא תוכנית המאה. בפגישה בה השתתף גם שר התיירות יריב לוין, התקיים שיח פתוח על התוכנית, על היתרונות ועל הסכנות שבה,

נתניהו ודגן בבית הלבן. צילום: לשכת ראה"מ

במהלך הפגישה הציג דגן בפני ראש הממשלה את הקווים האדומים של ההתיישבות. ראש הממשלה סקר בפני דגן את חלק מפרטי התוכנית, כשלחלק מהם באופן טבעי לא יכול היה להתייחס. ראש הממשלה הדגיש, כי ההתיישבות ביו"ש בראש מעייניו והוא פועל לטובתה על מנת לפתחה ולהגדילה.

יוסי דגן אמר לאחר הפגישה: "מצאתי את ראש הממשלה קשוב, יורד לפרטים, אכפתניק וניכר שטובת ארץ ישראל וההתיישבות לנגד עיניו. הצבתי בפני ראש הממשלה את החששות והקווים האדומים של ההתיישבות ביהודה ושומרון, אל מול הדברים שמתפרסמים, ובראשם הקמת מדינת טרור בלב מדינת ישראל. אני חושב שהדברים לא נסגרו עדיין ולא ייסגרו עד הרגע האחרון ואנחנו כאן בוושינגטון כדי לחזק את ראש הממשלה וכדי לחזק גם את נשיא ארה"ב טראמפ, כדי שייצא מהדבר הזה ריבונות על כלל מרחבי ההתיישבות היהודים ביהודה ושומרון ולא חלילה דברים שעלולים לסכן את קיומה של מדינת ישראל ואת ההתיישבות".

מה שככל הנראה שינה את עמדת מועצת יש"ע, היה מכתבם החריף של 80 יושבי ראש יישובים שמוען לראש הממשלה נתניהו, שעד כה נהנה משקט יחסי מכיוונה של ההנהגה ביו"ש. במכתב הם קוראים לו שלא להסכים לתוכנית כפי שעולה מפרטיה שפורסמו עד כה.

במכתבם מתייחסים יושבי הראש לתוכנית המסתמנת, כי יהיו יישובים שיהפכו למובלעות ומאיימים "נעמוד כחומה בצורה נגד הרעיון המבעית להפוך חמישה עשר ישובים לחמש עשרה מובלעות ישראליות של בלונים וחוטים. האם ישראל רוצה להתמודד עם חמשה עשר 'נצרים'?! - כולנו יודעים מה עלה בגורלו. האם איננו זוכרים מה היה גורלה של המובלעת בהר הצופים ושל מובלעת גוש עציון?! אין שום מציאות שנסכים למצב בו חמש עשרה קהילות יחלו את הספירה לאחור עד לפינויים".

בתוך כך, בצה"ל ובשירות הביטחון הכללי חוששים מתרחישי הסלמה בשטחי יהודה ושומרון לאחר הכרזת טראמפ הערב.

כוחות הביטחון בוחנים תרחישי חיכוך פוטנציאליים גם ברצועת עזה אחרי חשיפת תוכנית המאה הערב בוושינגטון. לפי שעה, אין מידע מודיעיני על צפי לאירועים חריגים ביטחוניים אך כוחות הביטחון הפלסטינים הודיעו כי לא ימנעו את ההפגנות והחיכוכים.

מדובר צה"ל נמסר הצהריים כי בהתאם להערכת המצב שמתקיימת בצה"ל באופן רציף, הוחלט על תגבור של חטיבת "הבקעה והעמקים" בכוחות חי״ר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר