"ללא" מתנגדים

הכנסת אישרה את הקמתה של ועדת הכנסת

מליאת הכנסת אישרה את בקשת הוועדה המסדרת להקמת ועדת הכנסת ברוב של 60 תומכים ללא מתנגדים, זאת לאחר שחברי גוש ה-55 בחרו להחרים את הדיון ונעדרו (פוליטי מדיני)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

מליאת הכנסת אישרה את בקשת הוועדה המסדרת להקמת ועדת הכנסת ברוב של 60 תומכים ללא מתנגדים, זאת לאחר שחברי גוש ה-55 בחרו להחרים את הדיון ונעדרו מהמליאה.

יו"ר הוועדה מסדרת ח"כ אבי ניסנקורן הציג את הבקשה ואמר: "המחזה שאנחנו רואים עכשיו שחברי הקואליציה מחרימים את ישיבת המליאה הוא חסר תקדים בהחרמה של קואליציה ישיבת מליאה, זה בטח לא לכבוד הכנסת וביזוי הכנסת. חבל שכך נוהגים חברי הקואליציה, מותר גם להפסיד בהצבעות. בנוסף, בחודשים האחרונים מעבר לקמפיין החסינות של נתניהו אנחנו ראינו קמפיין נגד בתי המשפט נגד המשטרה נגד המערכת שבעצם אחראית על אכיפת החוק במדינת ישראל. אני חושב שהציון דרך הזה שעברנו בחודשים האחרונים זה שפל שאליו הגיעה מדינת ישראל בהובלתו של רוה"מ. אני מאוד מקווה שאנחנו נראה שינוי גישה וכחול לבן תעמוד כחומה בצורה למען שלטון החוק."

היעדרות הקואליציה, הותירה את חברי האופוזיציה זועמים שלא ניתנה להם האפשרות "לנצח" בהצבעה.

ח"כ יאיר לפיד אמר בנאומו: "חמש שנים אנחנו יושבים פה, מפסידים הצבעה אחרי ההצבעה. דברים שקדושים בעיניי כמו ביטול השוויון בנטל, ביטול לימודי ליבה בחינוך החרדי, חוק המרכולים שאומר שבאים אלינו הביתה להגיד לנו מה לעשות, ביטול הגדלת הממשלה, חוק ההמלצות, חוק מימון הפריימריז. פעם אחרי פעם באנו הנה בידיעה שנפסיד הצבעה על דברים שיקרים לליבנו שבשבילם אנחנו בפוליטיקה, אבל באנו מתוך כבוד לבניין הזה, מתוך כבוד להליך הדמוקרטי, מתוך כבוד לצד השני ,לזה שיש אנשים שחושבים אחרת. פעם אחת בהצבעה פרוצדורלית הם האמורים להפסיד וכל הכיסאות הריקים האלה נסו מן האולם, מפני שזה כבר לא ממשלה ולא קואליציה זה גוף שמיועד רק לדבר אחד - לענייניו המשפטיים של מי שהחל מהיום בבוקר שמו בישראל הנאשם בנימין נתניהו."

כאמור הבקשה לקמת ועדת הכנסת אושרה והיא צפויה להתכנס ביום חמישי. מבחינת נתניהו אין לכך כבר משמעות לאור החלטתו למשוך את בקשת החסינות שלו ולהתמודד על צדקתו בבית המשפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר