מגיב לאיווט. צפו

גפני: "הפלג מפגין גם מול הבית שלי, ולא מגנים"

ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים ומראשי יהדות התורה, בנאום נרחב המתייחס לכל העניינים העומדים על סדר היום הפוליטי, מגיב לדברי ליברמן בעקבות ההפגנה של 'הפלג' (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
צפו בנאומו של גפני (באדיבות המצלם, ללא קרדיט. תמונה ראשית: יונתן זינדל ומרים אלסטר - פלאש 90)

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני יוצא היום (שלישי) בדברים תקיפים נגד יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן, שניסה לנצל את הפגנת 'הפלג' על מעצר עריק כדי להאשים את כלל הנציגות החרדית, בגלל שלא גינתה את המפגינים.

תחילה ביקר גפני את איווט מכיוון אחר: "מישהו החליט שהוא עושה בחירות פעם, ועוד פעם ועוד פעם - וגם פעם רביעית... הוא החליט שהוא לא רוצה את נתניהו, ויהי מה".

בשלב זה עבר גפני להתייחס לנתניהו. "אני לא חסיד שלו", אמר, "אבל הציבור המסורתי נמצא בימין. אנחנו 30 שנה הולכים עם הימין. אני רוצה מדינה יהודית, וגם מדינה דמוקרטית חשובה לי. לצערי, זה הולך ומתכרסם כל הזמן, אבל זה מה שאני רוצה. מה לעשות, אני פרימיטיבי ומיושן".

"אצלי, מה שהיה לפני עשר שנים תופס גם עכשיו. המציאות היא שנתניהו ראש ממשלה טוב - מבלי להיות חסיד שלו, יש דברים שהוא לא טוב; פוטין מגיע לפה, כמעט 50 ראשי מדינה הגיעו לכאן... בשבילנו זה ימות המשיח. חצי מדינה חסידה שלו, חוץ ממני, וחצי מדינה לא. הרבה אנשים שונאים אותו".

וגפני המשיך, בנאומו בפני יועצי משכנתאות: "עכשיו יש את הסיפור של החסינות; מפלגה (ישראל ביתנו) שחלקם נמצאים בבתי סוהר - מי שהיה שר מטעמם, סגנית שר שעומדת במשפט והוא עצמו היה בחקירות עד אין סוף... מבקשים שזה לא יהיה בתהליך הזה של הבחירות, שזה באמת דבר נורא. שלא יהיה את הנושא הזה של המשפט, שנעבור אל הבחירות, ואז נראה מה עושים; ליברמן הוא הראשון שצריך לתמוך בדבר הזה - אבל הוא לא! הוא הצטרף לכחול לבן, ואמר שהוא הולך להצביע בעד הסרת החסינות".

"לא משנה שעכשיו ביבי הסיר את זה, מחוסר ברירה כנראה, וויתר על החסינות, ולכן אני רואה עכשיו בבחירות שיש משהו לא הצלחתי לגלות: למה הוא הולך נגדו, ואנחנו החרדים מהווים בשבילו תירוץ, כל מיני שטויות כאלה שלא היו ולא נבראו, שקרים על ימין ועל שמאל".

לדברי גפני, יו"ר ועדת הכספים, "עודד פורר, שנמצא בוועדה אצלי, מדבר נגדינו, והוא וליברמן אמרו בגלל הפגנות של הפלג הירושלמי בירושלים ש"גפני, ליצמן ודרעי לא מגנים את זה"... הפגנות עושים ליד הבית שלי, אבל לא מגנים. לא משנה... דרך אגב, בוועדה הוא ניגש אלי בשבוע שעבר, וזה לא בפעם הראשונה - ואני משבח אותו על כך - והוא אמר לי בנושא של התקציב לניירות ערך: אני מצביע איתך".

"אני אומר את זה כאן, כי אין עיתונאים, כי אם אביגדור ליברמן ישמע את זה - אוי ואבוי מה שיהיה עם עודד פורר...", סיים גפני, לקול צחוקם של הקהל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר