"דיון אלים וצעקני"

פתח תקווה: נציגי 'יהדות התורה' מחרימים את ישיבת המועצה

נציגי 'יהדות התורה' בפתח תקווה, אליהו ברוכי וישראל פרידמן, הודיעו כי יחרימו את ישיבת המועצה, בטענה כי הם מושתקים לא מוענקת להם זכות דיבור - כנהוג | המכתב המלא (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ישיבת מועצה בפתח תקווה. ארכיון (צילום: מתוך השידור החי)

נציגי 'יהדות התורה' בפתח תקווה הודיעו כי יחרימו את ישיבת המועצה שתתקיים הערב (שלישי), בטענה כי הם מושתקים פעם אחר פעם ולא מוענקת להם זכות דיבור חופשית בישיבות המועצה, כנהוג.

במכתב עליו חתמו ראשי 'יהדות התורה', אליהו ברוכי וישראל פרידמן הם כותבים: "ישיבת המועצה הקודמת בה - שוב - נמנעה מאיתנו ומאחרים זכות הדיבור הלגיטימית על פי החוק, זכות וחובה הנובעת בעיקר מתרבות דיבור אנושית, כי אנשים אחים אנחנו.

"כשהצלחנו לומר כמה משפטים - הזכרנו את מאמר חז"ל 'כשם שמצווה לומר דבר הנשמע - כך מצוה שלא לומר דבר שאינו נשמע'. לצערנו ולבושתנו - תרבות הדיבור וזכות הדיון נמנעת בישיבות המועצה פעם אחר פעם".

עוד כתבו נציגי 'יהדות התורה' כי "אילו היינו חושבים כי ראש העירייה יתן לנו לומר את אשר על ליבנו, ולעשות את שליחותם של תושבי העיר אותם אנו זוכים לשרת נאמנה היינו מצטטים את ההתפארות בישיבת המועצה הראשונה כי 'אנחנו עושים היסטוריה וממנים רק שלושה סגנים במקום חמישה כי אין בכך צורך... אין לזה תקדים בעיר ובערים אחרות...', כנראה שאנו עדים לשינוי ההיסטוריה...

"היינו מוסיפים ומסבירים לציבור הרחב כי חוק העזר העירוני החדש הינו זריית חול בעיני הציבור ובעיני תושבי שכונות אם המושבות ונווה גן ולא יפחית את זיהום האויר הקשה במאומה (אה, סליחה - המשרד להגנת הסביבה טוען שאין כל זיהום אוויר... הריחות הם כנראה של בושם של שאנל...).

"אולי היינו מזכירים לציבור את מה שנאמר אך לפני חודש על הזלזול בעובדים והנאום המרגש אודות הקיצוצים בתקציב מתנ"ס לזרוס... וכמובן שהיינו תומכים בהצעתו של משה משה לבצע את ההחלטה לקריאת שם בית הספר יסודות על שמה של הזמרת עפרה חזה ע"ה שראויה היא לכבוד זה כפי שקראנו בתי ספר על שם אהוד מנור או אריק איינשטיין ולא להנציח את שמה באולם צדדי".

חברי יהדות התורה הדגישו שוב כי ההתנהלות בישיבות המועצה היא אלימה וצעקנית: "כאמור, מהניסיון המר בו תרבות הדיון אלימה וצעקנית - לא נוכל להשתתף בישיבת המועצה אותם אנו מקפידים לכבד ולהשתתף ולבצע את שליחותינו".

לסיום כתבו חברי המפלגה: "מצפים אנו כי הממונה על המחוז יטה אוזן לבקשתנו ויתארח בישיבות המועצה שאינן מוסיפות כבוד לעיר ואם בישראל כפתח תקוה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר