עסקת המאה

צפו: הפלסטינים זועמים ומפגינים ברחובות

ברשות הפלסטינית ובחמאס מאחדים כוחות למאבק בתכנית השלום של ממשל טראמפ: "דואגים לאינטרס הפלסטיני" • שגרירות ארה"ב בישראל קראה לאזרחיה להיזהר • צפו (ארץ)

(צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90. וידאו: פלסטיני)

פרסום עסקת המאה, נתקלה כצפוי בהתנגדות עזה מצד הפלסטינים. בעזה, שכם ורמאללה כבר יצאו המונים להפגין הלילה (שלישי) נגד הממשלה האמריקאי.

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, ח'ליל חיה הודיע: "אנו דוחים את עסקת המאה וניאבק בכובש". בהמשך דבריו ציטט את אבו מאזן וקרא להתאחד עם הרשות הפלסטינית למאבק נגד העסקה.

"צריך להפעיל את כל סוגי ההתנגדות: בשטח, באמצעים משפטיים ובאמצעים מדיניים ודיפלומטיים. העולם צריך לראות את הזעם הפלסטיני על העסקה", הוסיף.

מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שוחחו היום בטלפון. "כולנו עושים את אותו מאמץ כדי לדאוג לאינטרס הפלסטיני ולזכויותינו המלאות על בירושלים, בסוגיית הפליטים והמדינה הפלסטינית", אמר הנייה.

ברמאללה מתקיימת ישיבה דחופה בראשותו של הנשיא הפלסטיני אבו מאזן, ובהשתתפותם של בכירי פתח, ובאופן חריג - גם בכירי חמאס ביהודה ושומרון.

בשל המהומות, שגרירות ארה"ב בישראל פרסמה הערב קריאה לאזרחיה בישראל להיזהר, ולהימנע מהתקהלויות ומאזורים שבהם קיימת נוכחות צבאית ומשטרתית מוגברת.

דובר צה"ל מסר בצהריים כי בהתאם להערכת המצב שמתקיימת בצבא באופן רציף, הוחלט על תגבור חטיבת "הבקעה והעמקים" בכוחות חי"ר. מדובר בתגבור כוחות בחטיבה מרחבית אחת ולא ביתר החטיבות המרחביות של אוגדת איו"ש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר