ברגע האחרון

גפני קיבל הוראה להצטרף לפסילת ח"כ יזבק

אמש נכנס, יו"ר דגל התורה, חבר הכנסת משה גפני, לבתי גדולי ישראל וקיבל הוראה כי על נציג המפלגה בוועדת הבחירות להצטרף לפסילת חברת הכנסת יזבק (חדשות בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ח"כ היבא יזבק (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

ועדת הבחירות המרכזית תערוך הבוקר (רביעי), שורה שלדיונים בבקשות לפסילת רשימות ומועמדים לבחירות לכנסת ה־23 ובמרכזן הדרישה לפסול את ח"כ היבא יזבק מהרשימה המשותפת.

פסילתה של חברת הכנסת עוררה סערה בתוך 'דגל התורה' שלא ששה להצטרף ולהודיע מראש כי פוסלת את חברת הכנסת, זאת בשל הקשר העדין בין המפלגה לרשימה הערבית המשותפת.

אמש (שלישי), נכנס יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני לבתי גדולי ישראל וקיבל הוראה כי על נציג המפלגה בוועדת הבחירות להצטרף לפסילת חברת הכנסת יזבק. ההוראה התקבלה בין היתר בשל התקדים בפסילת חברת הכנסת חנין זועבי, אז הצביעה דגל התורה בעד פסילתה בהוראת מרן הרב שטיינמן זצ"ל.

ש"ס ואגודת ישראל הודיעו לפני מספר ימים על הצטרפותן לדרישת הפסילה. חברי הכנסת של דגל התורה היו לפני כשבוע אצל גדולי ישראל, אך לא קיבלו הכרעה בנושא עד ליממה האחרונה.

כחול לבן הודיעה אף היא על תמיכתה בבקשה, ואם לא תחזור בה, צפוי רוב לפסילת חברת הכנסת יזבק.

ח"כ אחמד טיבי על הבקשה לפסילה (צילום: מתוך שידורי ערוץ כנסת)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הודיע השבוע כי הוא מתנגד לבקשה לפסול את בקשת הפסילה של הרשימה המשותפת, ואת ח"כ היבא יזבק מהתמודדות בבחירות הקרובות.

בפתח העמדה הבהיר היועץ המשפטי לממשלה, באופן שאינו משתמע לשתי פנים, כי בהתאם להוראתו הברורה של חוק היסוד, אין מקום בכנסת ישראל למי שתומך במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל. בכלל זה, אין מקום בכנסת ישראל גם למי שתומך בפגיעה בחיילי צה"ל, במסגרת מאבק מזוין של ארגון טרור נגד מדינת ישראל.

לאחר בחינת הדברים בכובד ראש, היועץ המשפטי לממשלה סבור כי הגם שחלק מההתבטאויות של יזבק, כפי שפורטו בבקשות, מקרבות אותה קירבה של ממש לרף הפסילה, הרי שלנוכח הצהרותיה והבהרותיה בפני ועדת הבחירות, אין מדובר בתשתית אשר מצדיקה את פסילתה, בהתאם לאמות המידה הנוקשות שנקבעו בפסיקת ביהמ"ש העליון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר