אסון בבית הרב

3 ימים אחרי ה"חלאקה" לבנה: התנגשה במשאית - ונהרגה

רעות שוורץ בת ה-27, אם לשלושה ילדים קטנים ובתו של הרב הצבאי גבריאל אלמשעלי, היא האישה שנמחצה הבוקר למוות בהתנגשות משאית ברכבה, בכביש 90 - ימים אחרי שחגגה עם בנה (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ג' בשבט תש"פ | 29.01.20
רעות ז"ל, עם בעלה וילדיה (צילום: מתוך פייסבוק)

הותר לפרסום: ההרוגה בתאונה הקטלנית שאירעה הבוקר בכביש 90, באזור הבקעה, היא רעות שוורץ מהישוב מעלה אפרים, אם לשלושה ילדים.

המנוחה היא בתו של הרב גבריאל אלמשעלי, מהישוב שדמות מחולה, רב צבאי (במיל') בכיר ולשעבר אחראי נעדרים בצה"ל, ונכדתו של רבי שלום אלמשעלי זצ"ל מצפת, שנפטר לפני כחמש שנים.

בני המשפחה מתארים ל'כיכר השבת', כי רעות ז"ל "היתה ממש צדיקה וצנועה. כמי שגדלה והתחנכה ממשפחה מאוד יראת שמיים".

בפטירתה, הותירה אחריה רעות את הוריה ואחיה, את בעלה עזרא ואת שלושת ילדיהם: תינוקת בת כשנה, בן חמש וילד נוסף - שרק ביום ראשון האחרון היא חגגה איתו בשמחת 'חאלק'ה', לרגל הגיעו לגיל שלוש.

האב, הרב אלמשעלי (צילום: דובר צה"ל)

ההלוויה צפויה להתקיים הערב בשעה 21:30 בישוב שדמות מחולה שבבקעה, בו גדלה, לאחר שגופתה של רעות תשוחרר מהמכון לרפואה משפטית באבו כביר.

התאונה אירעה כזכור בשעה תשע בבוקר, סמוך לישוב ברוש הבקעה. וכך תיאר מהזירה מתן שמיר, חובש באיחוד הצלה: "מדובר בתאונה עם מעורבות רכב פרטי ומשאית. כשהגעתי למקום הנהגת היתה לכודה ברכב כשהיא סובלת מפגיעה רב מערכתית. למרבה הצער בתום חילוץ גופתה ע"י צוותי כיבוי נקבע מותה בזירת התאונה".

זירת התאונה הקשה (צילום: דוברות זק"א)

הפראמדיק אסף חן וחובש רפואת חירום במד"א שי שדה, הוסיפו: "מדובר בתאונה קשה מאוד, המראה היה מזעזע. ראינו רכב פרטי מעוך לחלוטין בין המשאית למעקה הבטיחות, בתוך הרכב הפרטי נלכדה צעירה בשנות ה-20 שהייתה לבדה ברכב. בזמן פעולות החילוץ של הכבאים וסיוע כוח רפואה של צה''ל, ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה עם פגיעה מערכתית קשה, ללא דופק וללא נשימה ולצערנו בתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה. נהג המשאית שהיה נסער מאוד, קיבל טיפול רפואי במקום".

דובר כב"ה מחוז יו"ש הוסיף: "לוחמי האש ביצעו חילוץ מורכב של הלכודה מתוך הרכב. בזירה פועל כעת מנוף הרמה על מנת שלוחמי האש יבצעו המשך פעולות חילוץ ברכב בעקבות חשש ללכוד נוסף" - חשש שהופרך בהמשך.

(צילום: דוברות כב"ה יו"ש)

שלמה זערור, מתנדב זק״א מחוז ש״י שטיפל בזירה, אמר: ״מדובר בתאונה מזעזעת עם מעורבות רכב פרטי ומשאית. כשהגעתי למקום ראיתי מראות קשים מאוד הרכב הפרטי היה מתחת למשאית כשהוא מרוסק לגמרי מעוצמת ההתנגשות. לוחמי האש חילצו מתוך הרכב אישה בת 27 כשהיא מחוסרת הכרה עם פגיעות קשות מאוד. פרמדיק מד״א נאלץ לאשר את מותה במקום. צוות מורחב של מתנדבי זק״א מחוז ש״י וצפון טיפלו בגופת ההרוגה ובאיסוף הממצאים במשך מספר שעות בזירה הקשה. גופת ההרוגה הועברה למכון אבו כביר להמשך הזיהוי והבאתה לקבורה. נסיבות האירוע נחקרות ע״י המשטרה במקום".

ראובן ראובן, מתנדב זק״א שטיפל בזירה, סיכם: "בעיניים דומעות ובלב כואב טיפלנו באישה צעירה אם לילדים קטנים שנהרגה בתאונה המזעזעת. קשה לחשוב שרק מתחילת שנת 2020 טיפלו מתנדבי זק״א בלמעלה מ-18 הרוגים כתוצאה מתאונות דרכים, שמרו על כללי הבטיחות כי מחכים לכם בבית".

מדוברות המשטרה נמסר, כי בוחני התנועה פתחו בחקירת נסיבות התאונה.

(צילום: דוברות זק"א)
(צילום: דוברות זק"א)
(צילום: דוברות זק"א)
(צילום: דוברות כב"ה יו"ש)
(צילום: דוברות כב"ה יו"ש)
(צילום: דוברות כב"ה יו"ש)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר