הדיון - מחר

מכתב החיזוק שקיבל העריק האתיופי בכלא

בית הדין הצבאי ביפו ידון מחר בעניינו של הבחור גמליאל מדהני בנו של רב הקהילה האתיופית באור יהודה שנעצר בשל היותו עריק • הגרב"ש דויטש כתב לו: קידשת שם שמים (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
אביו ואחיו של העריק, מחוץ לכלא (צילום: באדיבות המצלם)

מחר (חמישי) ידון בית הדין הצבאי ביפו בעניינו של הבחור גמליאל מדהני בנו של רב הקהילה האתיופית באור יהודה שנעצר לפני שבוע ימים בביתו בגלל היותו עריק מצה"ל וסירובו להתייצב בלשכת הגיוס.

פרקליטו עו"ד מנחם שטאובר ינסה מחר להקל בעונשו, וב"ועדה להצלת עולם התורה" של הפלג הירושלמי יקבלו החלטה על המשך ההפגנות על פי ההחלטה של השופט מחר.

מ'הוועדה להצלת עולם התורה' נמסר כי "באם במשפט שיתקיים מחר יום חמישי רשויות הצבא לא יבינו שעליהם לשחרר לאלתר את בן העליה גמליאל בן מאירה - מיד בתחילת שבוע הבא יתקיים מחאה רבתי ע"י ציבור בני התורה".

ההפגנות בעקבות מעצרו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בתוך כך, הגאון רבי ברוך שמואל הכהן דויטש ראש ישיבת 'באר מרדכי' השוהה בימים אלו בחו"ל לשמחת נישואי נכדתו שיגר מכתב לבחור גמליאל מדהני, המכתב הוכנס לתאו בכלא הצבאי.

וכך כתב הגרב"ש במכתבו, "לכבוד הבחור החשוב והמצויין בן העליה גמליאל מדהני נ"י".

"אשריך שזכית לקדש שם שמים, נתפסת על דברי תורה כשליח ציבור, של כלל ציבור עמלי התורה, במאבק מול גזירת הגיוס, וזכית להמנות על אלו שלא כרעו לבעל, המכריזים כי ה' הוא האלוקים ואין כוח בעולם שינתק אותנו מהתורה ועמלה, כולנו משתתפים איתך ומרגישים את היותך שליחנו בפועל ממש".

"יה"ר שתשוב במהרה למשפחתך ולבית מדרשך, מחוזק ברוח ובגשם, ובזכות עמידתך האיתנה תזכה להתעלות בתורה ביתר שאת כשאיפתך הטהורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר