כל התוצאות

סקרים עדכניים: השפעת העסקה על הגושים

נשיא ארצות הברית הציג את תכנית השלום לצידו של ראש הממשלה ובמהדורות המרכזיות הערב פרסמו סקרים שבדקו את השפעת המהלך על הבוחר הישראלי. הנה התוצאות (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש ואהרון קרון, פלאש 90)

אחרי הצגת עסקת המאה על ידי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כאשר לצידו על הבמה עומד ראש הממשלה בנימין נתניהו, פרסמו הערב (רביעי) בשלושת ערוצי הטלוויזיה סקרים עדכניים במהדורות המרכזיות.

התוצאות, בכל שלושת הסקרים, מוכיחות כי כחול לבן עדיין המפלגה הגדולה ביותר, וכי אין הכרעה בין הגושים, למרות המהלכים הדרמטיים.

סקר שנערך על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע ופורסם בחדשות 12 מעלה כי כחול לבן תקבל 35 מנדטים, הליכוד עם 33, והרשימה המשותפת עם 13 מנדטים.

ש"ס, ימינה, העבודה-גשר-מרצ, וישראל ביתנו עם שמונה מנדטים לכל מפלגה. את הרשימה סוגרת יהדות התורה עם 7 מנדטים.

המשיבים נשאלו בסקר, מי לדעתם הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה? בנימין נתניהו מוביל עם 41%, בני גנץ עם 37%, אף אחד מהם 16% - ולא יודע 6%.

האם אתה תומך או מתנגד ליוזמת השלום האמריקאית ("עסקת המאה")?, נשאלו המשיבים. 21%, תומך מאוד. 29% די תומך, 12% די מתנגד, 12% מתנגד מאוד , ויש גם 10% שהגיבו: לא שמעתי על היוזמה.

בסקר שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס עבור חדשות 13, מעלה כי כחול לבן מובילה עם 35 מנדטים, הליכוד עם 34, הרשימה המשותפת עם 12 מנדטים.

העבודה-גשר-מרצ עם 10 מנדטים, ישראל ביתנו עם 8 מנדטים, ש"ס, ימינה ויהדות התורה עם 7 מנדטים לכל מפלגה.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, בנימין נתניהו מוביל עם 43%, לעומת בני גנץ המסתפק עם 33% בלבד.

בנוסף, בדקו בסקר האם הציבור תומך בהחלת הריבונות הישראלית על ההתנחלויות ביהודה ובשומרון ובבקעת הירדן 51% תומכים בהחלת הריבונות , 26% מתנגדים להחלת הריבונות ו-23% לא יודעים.

סקר קנטאר מדיה ישראל שבוצע בעבור כאן 11 העלה כי כחול לבן מקבלת 34 מנדטים, הליכוד עם 33, והרשימה המשותפת עם 14 מנדטים.

העבודה–גשר–מרצ, ש"ס, יהדות התורה וישראל ביתנו עם שמונה מנדטים לכל מפלגה ואילו מפלגת ימינה סוגרת את הרשימה עם 7 מנדטים בלבד.

האם הישראלים חושבים שתוכנית טראמפ עשויה להביא לשלום בין ישראל לפלסטינים? 61% סבורים שלא, 10% סבורים שכן והיתר השיבו שאינם יודעים.

בנוסף נשאלו האם הם בעד החלת הריבונות הישראלית ביישובי יהודה ושומרון ובקעת הירדן עוד לפני הבחירות? 43% ענו בחיוב, 28% השיבו בשלילה והיתר – לא יודעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר