אאא

אחת התופעות המרכזית שהתחדשו בעולם התורה במהלך השנים האחרונות היא "תופעת המאצ'ינג" במסגרתה גייסו ומגייסים מוסדות התורה (ישיבות, כוללים ובתי כנסת) סכומי כסף אסטרונומים ע"י גיוס המונים בו נוטלים חלק תלמידי וידידי המוסדות.

החברה שמובילה את המהפכה בתחום היא חברת קוזמאצ' העולמית שמציעה פלטפורמה טכנולוגית מתקדמת לצד ליווי אסטרטגי וארגוני צמוד, שמבטיח הגעה ליעד הגיוס ואף למעלה מכך.

בשנים האחרונות ניצחה קוזמאצ' על הקמפיינים הגדולים ביותר בעולם הישיבות ובחסידויות השונות, קמפיינים שבכל אחד מהם גוייסו עשרות מיליוני שקלים (רשימה חלקית: ויז'ניץ, יששכר באהליך, עטרת ישראל, מאור התלמוד, קמפיין אמריקאי לישיבת מיר הגדולה ועוד), זאת בנוסף למאות קמפיינים "קטנים" בהם גוייסו מאות אלפי עד מיליוני שקלים.

הסכום המצטבר שגוייס באמצעות חברת קוזמאצ' לעולם התורה עומד על יותר ממיליארד שקלים, ולרגל נקודת הציון המרגשת הוענקה למנהלי החברה – המנכ"ל ג'וזף בורנשטיין, ושותפיו לדרך יוסי פינקל ויוסף קופרשמיט – תעודת הוקרה מיוחדת במעמד סיום הש"ס.

מנחה האירוע הזמין את השלושה לעלות לבמה, כשמי שהעניקו להם את התעודה הם ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין ומחזיק תיק תרבות תורנית בעיריית ירושלים הרב דוד בלומנשטוק.