הכרזה דרמטית

נגיף הקורונה הוכרז כ"מקרה חירום עולמי"

ארגון הבריאות העולמי הודיע כי נגיף הקורונה שהתגלה בסין וכבר הביא למותם של מאות בני אדם יוגדר כמקרה חירום עולמי בשל התפשטותו. הוראות חריגות גם בישראל (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ארגון הבריאות העולמי הודיע הערב (חמישי), שנגיף הקורונה יוגדר כמקרה חירום עולמי. המשמעות היא בעיקר בשביל גיוס משאבים כלכליים ופוליטיים למאבק בנגיף שהחל בסין וכבר התפשט ל-18 מדינות לפחות ביניהן גם ארה"ב וגבה את חייהם של מעל 171 בני אדם ולאשפוזם של אלפים רבים.

מדובר בהכרזה חריגה למדי, בעבר הכריז הארגון על מקרה חירום עולמי רק חמישה פעמים, אך ככל הנראה קצב ההדבקה הגבוה של הנגיף והעובדה שהוא כבר עבר כמה מדינות מעורר דאגה.

אדם מתמוטט במעלית לאחר שככל הנראה נדבק במחלה

בהצהרה של ארגון הבריאות נמסר, כי הדאגה הגדולה ביותר היא מהאפשרות שהנגיף יתפשט למדינות עם מערכות בריאות חלשות. עוד נמסר כי הארגון "מתנגד להטלת מגבלות על סחר עם סין או על נסיעה למדינה בעקבות הנגיף".

גם בישראל הודיעו הערב על צעדים. משרד הבריאות הורה לעצור את כל הטיסות לסין וממנה ובנוסף, משרד הבריאות מורה לישראלים שחוזרים מסין להישאר בבידוד בביתם למשך שבועיים. ימי ההיעדרות מהעבודה יוכרו כימי מחלה.

"במהלך השבועות האחרונים אנו עדים להופעתו של פתוגן שלא היה ידוע בעבר ושהביא להתפרצות חסרת תקדים", אמר יו"ר הארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברהיסוס במסיבית עיתונאים בז'נבה, שוויץ, היום. "עלינו לפעול יחד עכשיו כדי לבלום את ההתפשטות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר