הקרב על הקול הספרדי

יעקב אשר: "כולם יודעים מי הקים את עולם התורה בדרום"

מתלהט הקרב בין ש"ס ל'דגל התורה' על קולות המזרחיים והפריפריה. יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יעקב אשר תוקף בחריפות את הניסיון לייחס ל'דגל התורה' "השתלטות" על קולות ספרדים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90. וידאו: ללא קרדיט)

מתלהט הקרב בין ש"ס ל'דגל התורה' על קולות המזרחיים וקולות הפריפריה. יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יעקב אשר תוקף בחריפות את הניסיון לייחס ל'דגל התורה' "השתלטות" על קולות ספרדים, "אנחנו כבר 30 שנה עם אותה מחויבות שיש לנו כלפיהם".

תחילה התייחס אשר לעמדתה המדינית של המפלגה, וגיבה את ח"כ משה גפני שמואשם תדיר בדעות שמאל מדיניות: "מישהו חושב שרק היום ח"כ גפני נהיה ימני, לא מכיר את ההיסטוריה של דגל התורה"

"אחד העיוותים הגדולים שהיו כל הזמן היה של אנשים שרוממות הימין בגרונם אבל ראינו אותם בברית אחים יחד עם חכים שרחוקים מאד מהשמירה על ארץ ישראל".

"יש משבר אידיאולוגי גדול בציונות הדתית ויש הרבה מאד אנשים שיהדוה"ת זו המפלגה שהכי קרובה אליהם. זה לא דבר חדש יחסית אלא תהליך שקרה בשתי מערכות הבחירות האחרונות וזה הזמן שלהם לתמוך בנו ולהצביע ליהדות התורה".

באשר לקרב מול ש"ס על קולות ספרדים, אמר אשר: "לא קהילת בני התורה הספרדים ולא קהילות הקירוב חדשים אצלנו, אלו ציבורים גדולים שהולכים איתנו כתף אל כתף לאורך כל הדרך, אנו כבר 30 שנה עם אותה מחויבות שיש לנו כלפיהם ומקדישים הרבה מהפעילות הפרלמנטרית לעזור להם".

"כשמרן שר התורה כיתת את רגליו במסירות נפש אל דרום הארץ , אמרו לנו הדרום לא שלכם הוא שלנו, אבל כולם יודעים מי הקים את עולם התורה בישובי הדרום. אנחנו כבר שלושים שנה עם אותם אנשים עם אותה מחויבות שיש לנו כלפיהם".

"עוד קהל חדש שמנסים לייחס לנו זה את קהילות ה'קירוב' , הרי חצי מכל הפעילות שלנו זה למען המוסדות של הקירוב, בעלי התשובה ומוסדות בעלי התשובה זה לא קהל חדש"

"כל הקהלים האלו אנחנו חיים איתם, עוזרים להם ונעזרים בהם, רואים אצל גדולי ישראל מי נמצא לעצה וברכה". סיים אשר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר