נגיף הקורונה

הנוחתים בישראל יקבלו sms אזהרה לסלולר

משרד הבריאות פנה בבקשה למשרד התקשורת שיורה לחברות הסלולר לשלוח לנוחתים בישראל את הוראות המשרד בנוגע לנגיף הקורונה. מספר המתים עלה ל-360 (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: Moshe Shai/FLASH90)

משרד הבריאות פנה לחברות הסלולר שאלו ישלחו הודעה לכל הנוסעים שנוחתים בישראל על מנת שישלח אליהם מסרון (sms) עם הנחיתה שלהם בנוסח הסבר בעברית ואנגלית על הוראות משרד הבריאות לגבי נגיף הקורונה.

מנכ״ל משרד הבריאות, העביר למנכ״ל משרד התקשורת מכתב בנושא כשהוא מבהיר בו את מצבו של הנגיף הקטלני והצורך להזהיר את הנוחתים וזאת בשל העובדה שהאוכלוסיה בישראל לא מחוסנת מפני הנגיף.

על פי הנתונים הרשמיים של הסינים, נכון ליום ראשון ה-2 לחודש פברואר בשעה 24:00, נרשמו כ-17,205 מקרי הדבקה בנגיף הקורונה החדש, צמיחה של כ-2829 מקרים לעומת אתמול. מתוכם מצבם של כ-2296 חולים הוא חמור, כ-361 חולים נפטרו, וכ-475 חולים נוספים נרפאו ושוחררו לביתם. נכון לרגע זה קיימים עוד כ-21,558 מקרים בהם קיים חשד להדבקות.

עד עכשיו נרשמו כ-189,583 מקרים של אנשים שהיו במגע קרוב עם חולים, מתוכם 152,700 איש נמצאים תחת פיקוח רפואי כדי לבצע הערכת מצב שתקבע האם נדבקו בנגיף, כ-10,055 אנשים שוחררו לביתם היום, והשאר שוחררו בימים הקודמים.

בישראל עוקבים בחשש רב אחר ההתפתחויות. עד כה לא התגלה נגיף הקורונה בישראל. אומנם בכמה מקרים עלה החשד שחולים במחלת חום שבאו לארץ מסין חלו במחלת הקורונה, אולם בסופו של דבר כל החשדות האלה נשללו. עם זאת, במשרד הבריאות מעריכים שבסופו של דבר יגיע הנגיף גם לישראל ונערכים בהתאם.

משרד הבריאות מנחה את מי שהיה בסין, במהלך ה-14 יום האחרונים, גם לשהות קצרה, לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה בסין (להלן - תקופת הדגירה).

ביום ה-15 לאחר מועד השהייה האחרונה בסין וככל שלא התפתחו תסמינים, ניתן לחזור לעבודה ולפעילות רגילה.

כמו כן, נמנעה כניסתם של אזרחים סינים לישראל, ואל על הודיעה שהיא מבטלת את כל טיסותיה לסין עד ל־25 במרס 2020. בכך הצטרפה אל על לחברות תעופה מובילות רבות בעולם שהודיעו על השעיית כל טיסותיהן לסין. יש לציין שהפסקת הטיסות לסין והעוצר שהוטל על ערים רבות במדינה מנחיתים מכה קשה על כלכלת סין ומשרתים בעקיפין את האינטרס האמריקאי להחלשת הכלכלה הסינית.

עוד קודם לכן פרסם משרד הבריאות הישראלי הודעה, לפיה מומלץ להימנע "מנסיעות לא הכרחיות" לסין בגלל התפשטותה של מחלת הקורונה במדינה. במיוחד ממליץ משרד הבריאות שלא להגיע למחוז חוביי שבו התפרץ הנגיף. המשרד גם ממליץ "לעקוב אחר מגבלות התנועה שמטיל השלטון הסיני בערים השונות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר