"פעל בגבורה"

פרס כספי ל'גיבור ממונסי' שעצר את המחבל

הפדרציה היהודית והליגה נגד השמצה הודיעו כי יעניקו פרס כספי של 20,000 דולר לר' יוסף אליהו גליק, שסיכן את עצמו כדי לעצור את המחבל שדקר עם מצ'טה בחג החנוכה (בעולם)

(צילום: מתוך טוויטר)

'הפדרציה היהודית', יחד עם 'הליגה נגד השמצה' הודיעו כי יעניקו פרס על סך עשרים אלף דולר לתושב מונסי, ר' יוסף אליהו גליק, כאות הוקרה על פעילתו ההרואית בעת פיגוע הטרור האנטישמי במונסי בחנוכה.

גליק, עצר את המחבל בגופו וסיכן את עצמו על מנת לעזור למשטרה לתפוס את המחבל אחרי שנמלט מביתו של האדמו"ר מקאסאן, שם דקר אנשים עם מצ'טה.

בהודעה הרשמית שהוציאו הארגונים היהודיים נכתב כי "הליגה ביחד עם הפדרציה החליטו להוקיר את גליק שרק הודות לפעילתו הצליחו השוטרים לתפוס את המחבל לפני שעלה בידו לפגוע בעוד אנשים".

"הפרס יוענק לו בטקס מיוחד במעמד מנהיגים פוליטיים ואנשי דת בעיר מונסי", נאמר עוד בהודעה הרשמית שהוציאו הארגונים.

גליק המשמש כגבאי בבית הכנסת פעל במהירות בעת הפיגוע והצליח לפגוע במחבל ולגרום להימלטותו מן המקום, ותוך כדי כך רשם את המספר של לוחיות הרישוי, מה שהוביל לכך שהוא נתפס כעבור זמן קצר. בכך הצליח למנוע טרגדיה נוראית יותר.

מעצר הדוקר (צילום: מצלמות אבטחה, CRIME STOPPERS)

פרס ההוקרה מצטרף לשורה של פרסים ועיטורים, ובתוכם עיטור 'אות החירות' מהממשל המקומי, ובכך היה מהאזרחים הבודדים שזכו בעיטור שבדרך כלל מוענק לאנשי צבא ומשטרה על פעולות גבורה יוצאות דופן.

"הוא איש צנוע שמתרחק מאור הזרקורים, אך בעת חירום פעל בחוכמה ובגבורה, ומגיע לו כל הוקרה", אמר עליו מושל מחוז רמאפו בטקס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר