נחקר בפעם השלישית

תיעוד בלעדי: מנהיג הקיצונים הרב רומפלר נחקר במשטרה

הרב אלעזר רומפלר, בן המנהיג המנוח של קהילת 'תהילות ישראל' בירושלים, החשוד בניהול כת 'לב טהור' בגואטמלה, נחקר שוב במשטרה במשך שעות ארוכות • תיעוד בלעדי של הרב הקיצוני (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הרב אלעזר רומפלר, מנהיג הקהילה החרדית הקיצונית, נחקר היום (שלישי) שוב בתחנת המשטרה בחשד למעורבותו בניהול כת 'לב טהור' בגואטמלה.

ל'כיכר השבת' נודע כי רומפלר נחקר היום בפעם השלישית מאז נפתח תיק החקירה נגדו. החקירה התנהלה במשך שעות ארוכות, בהם חקרו אותו חוקרי המשטרה על המעשים המיוחסים לו, הכוללים התעללות פיזית, הרעבה ונישואי קטינים.

באופן כללי, רומפלר מתנגד לצילומים ולכן אין תמונות שלו. צלם 'כיכר השבת' שתיעד אותו היום, הותקף באלימות, פיזית ומילולית, בניסיון למנוע את הצילום.

רומפלר, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

רומפלר, הגיע לישראל מוגאטמלה בעקבות פטירת אביו, הרב אהרן צבי רומפלר, רב קהילת 'תהילות ישראל' בירושלים, ומי שכונה 'הרב של נשות השאלים'.

כעבור למעלה משבוע אחרי ששהה בישראל, הגיע מידע למשטרה על מעורבותו בניהול כת לב טהור, אשר חבריה שוהים בגואטמלה. רומפלר הבן נחשד כי הוא העומד מאחורי הרעבת הקטינים בכת, ואחראי על כמה מקרים של נישואי קטינים, בהם ילדה כבת 13 עם גבר בשנות השלושים לחייו.

מי שהתעמת מולו לראשונה במשטרה, הוא ישראל מאיר בויאר, שהצליח לאחרונה לברוח מהכת בגואטמלה. בויאר סיפר על תחושותיו בראיון לחדשות 12: "זה היה רגע מאוד קשה, לא הצלחתי לדבר אבל בסוף המילים יצאו".

פשיטה על חברי הכת, בגואטמלה. ארכיון (צילום: מתוך טוויטר)

ישראל שחזר את השיח שהיה בין השניים במהלך העימות. "זה היה מול חוקר. אז בעצם אני אמרתי טענות והחוקר שאל שאלות, דיברנו כאילו אחד עם השני והחוקר שמע וכתב", אמר. "אז היו דברים שאני אמרתי ובדרך כלל הוא פשוט ניסה להכחיש ולהגיד: 'לא היה, לא יודע, אני לא ראש הכת ולא זה ולא זה'".

"אני הייתי המזכיר שלו שם תקופה מסוימת, והוא היה כאילו המפקד, אחד מהמנהיגים שם, ובעצם הכל תחת הוראותיו", המשיך. "הוא עשה גם דברים בעצמו, אבל זה לא העיקר".

לטענת ישראל מאיר, "הוא בעצם אחראי לזה שהיו ילדים ואנשים רעבים. ושהם לא יכולים לעשות מה שהם רוצים - כל הזמן תחת משטר. אבל הוא לא יכול לעשות את זה לבד. הלכתי לישון מיד אחר כך והייתי כל היום לא רגוע". ‎

הקרע בין הקהילות הקיצוניות

מאחורי הקלעים, כך נודע ל'כיכר השבת', מי שהלשין על רומפלר והביא למעצרו, הוא אחד מבני הקהילה בישראל, שם מעוניינים בו כמנהיגם, והם אינם רוצים שיחזור לגואטמלה.

רומפלר מצידו, בשיחה שמסר בפני תלמידיו, תקף את כלי התקשורת החרדים וטען כי הם משמיצים שהוא מנהיג כת לב טהור, כדי שיכניסו אותו לכלא. אחד מחסידיו הוסיף: "אביו אמר לנו לפני מותו, שהבן ינהיג את הקהילה".

לטענתו, הוא אמר להם כי בנו, הרב אלעזר, ישוב מגואטמלה להלוויה, ולא ישוב לחו"ל כי אם יישאר בישראל וינהיג אותם. "אני לא ירשה לו לחזור לגואטמלה", התבטא אז המנהיג המנוח של תהילות ישראל. "הוא יצטרך להישאר בישראל".

על רומפלר הטילו צו איסור יציאה מהארץ - בהסכמתו. בסביבתו אף בחנו באחרונה כיצד יצליחו להביא ארצה את אשתו וילדיו, הנמצאים בגואטמלה בתוך כת לב טהור.

חמיו וחמותו של רומפלר, הצליחו לעזוב את הכת כבר לפני כשנה וחצי, אך אשתו וילדיו עדיין נמצאים בתוך הכת, ולא נראה כי ישחררו אותם משם במהירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר