פרומו לראיון

מלקולם הונליין חושף: האדמו"ר והסוד המשותף

אחד האנשים הכי חשובים בעולם היהודי של ארצות הברית, מלקולם הונליין, התארח באולפן 'כיכר השבת' וחשף: "זכיתי ליהנות מחכמתו של הגראי"ל; הרבי מבעלזא היה שותף לסוד הגדול" • פרומו (TV)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
באולפן 'כיכר' (עריכה: אריאל ליבא)

מלקולם הונליין, שמחזיק בתפקיד היוקרתי של נשיא ועידת היהודים בארצות הברית, בראיון מיוחד ובלעדי ל'כיכר השבת', מסביר מאיפה הוא שואב את האנרגיות שלו, מה סוד כוחו ואיך הרבי מבעלזא היה שותף לאחת ההכרעות הקריטיות במדינת ישראל.

בארצות הברית, אין ילד יהודי מברוקלין ועד פילדלפיה, שהשם מלקולם הונליין - זר לו. הוא נושא באחת המשרות הכי חשובות בארצות הברית היהודית, ואחראי על הקשר בין היהודים לממשל.

הונליין, בן ה-75, הוא יהודי חרדי מוצהר, שידוע גם בזכות הקשרים הענפים שיש לו בעולם הערבי ונודע בעיקר בזכות פועלו להצלת יהודי איראן בשנת 1999.

בראיון המלא שנערך באולפן 'כיכר', עם הרב נחמיה שטיינברגר, ויפורסם בימים הקרובים, גולל הונליין את הישגיו האדירים כלפי מדינת ישראל בכלל וכלפי יהדות ארצות הברית בפרט.

"כיהודי חרדי, אני מחפש הדרכה והכוונה, ואני מתייעץ עם 'דעת תורה', כמו שאר המנהיגים החילונים עמם אני מתעסק ואנשי המקצוע עמם אני מתייעץ.

"למדתי מההתייעצות המון, הייתה לי הזכות להיות בקשר אישי, עם כמה דמויות יוצאות דופן. כמו שהזכרת את הרב שטיינמן זצ"ל, ויבדל"א, האדמו"ר מבעלזא - איתו אני מתייעץ, כאשר נסעתי לסוריה, הוא היה אחד משני האנשים איתם דיברתי בנוגע לנסיעתי לפגוש את אסד".

הונליין עם שמיר, בסוף שנות השמונים. צילום: צביקה ישראלי – לע"מ

"בגלל שיש להם פרספקטיבה אחרת, הם מביאים... לדעת תורה יש גישה מיוחדת ואפילו אנשים כמוני שצריך להתעסק עם העולם החילוני, עם העולם הגדול, פוליטיקה ואירועים זה מועיל רבות, אז אני באמת מרגיש שזהו ערך מוסף שיש לי והדרכה נוספת.

"אני מאמין שהקב"ה מנהיג את הכל, לאורך כל הקריירה שלי מעולם לא חיפשתי משרה, היתה לי הזכות לעזור במשרה מלאה במה שהכי חשוב לי - לעזור ליהודים ולעם ישראל, דרך הדברים שאני עושה.

"אני עובד 18 שעות ביממה ובעשייה שלי ככל יכולתי רק כדי להראות שאני מעריך את התפקיד שלי ושזה היה 'באשערט' משמיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר