נגד מנדלבליט

בקשת החסינות של ח"כ חיים כץ - אושרה

לאחר דיון סוער אישרה הערב (שלישי) ועדת הכנסת את בקשת החסינות של חבר-הכנסת חיים כץ מ'הליכוד', למרות עמדת היועמ"ש מנדלבליט. ההחלטה תעבור למליאה (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הנאום של ח"כ חיים כץ (צילום תמונות: דוברות הכנסת עדינה ולמן; צילום וידאו: דוברות הכנסת)

‏ועדת הכנסת החליטה הערב (שלישי) להעניק חסינות מהותית לחבר-הכנסת חיים כץ (הליכוד) וכעת ההצבעה תעבור למליאת הכנסת.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט המליץ במהלך הדיון לדחות את בקשת החסינות של כץ. מנדלבליט אמר בדיון כי הפעולה שבה חשוד השר לשעבר חיים כץ, היא לא רק חקיקת החוק, "אלא מגוון פעולות ומצגים שנעשו שכללו לדעתנו הסתרה מכוונת, מצגים כזבים שהוצגו לחברי הוועדה והמשתתפים בה".

16 חברי כנסת הצביעו בעד הענקת החסינות, עשרה הצביעו נגד וארבעה נמנעו. חברי הכנסת החרדים הצביעו בעד הענקת החסינות.

ההצבעה על החסינות

בבקשת החסינות הראשונה (המהותית) תמכו 16 ח"כים: יואב קיש, ניר ברקת, מיקי זוהר, שלמה קרעי, קרן ברק, מיכל שיר, אופיר כץ, קטי שטרית (הליכוד), מיכאל מלכיאלי, משה ארבל (ש"ס), אילת שקד, אופיר סופר (הימין החדש), יוליה מלינובסקי, עודד פורר (ישראל ביתנו), יעקב טסלר, אורי מקלב (יהדות התורה).

10 ח"כים התנגדו: יו"ר הוועדה ח"כ אבי ניסנקורן והח"כים יואב סגלוביץ', ח"כ יעל גרמן, אורית פרקש הכהן, איתן גינזבורג, קארין אלהרר (כחול לבן), מרב מיכאלי, רויטל סויד (העבודה גשר), עופר כסיף (הרשימה המשותפת), תמר זנדברג (המחנה הדמוקרטי). ו-4 ח"כים נמנעו: צביקה האוזר, מיכאל ביטון (כחול לבן), אחמד טיבי, מנסור עבאס (הרשימה המשותפת).

ח"כ חיים כץ מודה לחברי הכנסת לאחר ההצבעה

ההצבעה נערכה על כל עילה משלושת העילות שבבקשת החסינות. בעילה השנייה של הגשת כתב האישום שלא בתום לב או באפליה, 16 היו נגד 4 בעד ו-10 נמנעו. בעילה השלישית, 17 תמכו בחסינות, 12 התנגדו ונמנע אחד.

יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ אמר הערב כי החסינות נועדה על מנת לאפשר לחברי הכנסת לתפקד. לדבריו, "אנחנו לא התערבנו בעניין" ואכן חברי הכנסת של "כחול לבן" חלקם נמנעו וחלקם אף הצביעו בעד.

יצוין כי בג"צ צפוי לדון בחסינותו של כץ, וייתכן שיפסול את חסינותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר