עם אלפי אנשים

14 ישראלים ב'הסגר' על ספינת נופש, מחשש לקורונה

כ-3,700 בני אדם שיצאו לשיט תענוגות ביפן צפויים להיות בבידוד של שבועיים, לאחר שהתברר שלפחות עשרה נדבקו בנגיף הקורונה. הם פונו לבתי חולים ביפן (אקטואליה, בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י' בשבט תש"פ | 05.02.20
כוחות הרפואה על הספינה עצמה (צילום: שאטרסטוק)

כ-3,700 בני אדם, ביניהם 14 ישראלים, שיצאו לשיט בספינת הנופש "דיימונד פרינסס" ביפן, צפויים להיות בבידוד של שבועיים - זמן הדגירה המקסימלי של הנגיף. הספינה עגנה שלשום ביוקוהמה, ובתום בדיקות רפואיות שנערכו לחלק מהנוסעים התברר שלפחות עשרה נדבקו בנגיף הקורונה. הם פונו לבתי חולים.

רוב הנוסעים בספינה הם פנסיונרים מבוגרים שחוששים כי מלאי התרופות שלהם יאזל במידה ואכן ישהו שבועיים בהסגר. על הספינה יש 2,666 נוסעים מעשרות מדינות בעולם (מחציתם יפנים) ו-1,045 אנשי צוות. עד כה נערכו בדיקות ל-273 נוסעים והתקבלו 31 תוצאות מהבדיקות.

הבהלה החלה לאחר שהתברר, שגבר בן 80 מהונג קונג, ששט בספינה בחודש שעבר, נדבק בנגיף הקורונה. הוא הצטרף לחלק מהשיט שהסתיים שלשום.

ספינת הדיימונד פרינסס. צילום: שאטרסטוק

כאמור, כרגע ידוע על עשרה נדבקים בספינה. לפי הדיווחים ביפן כולם בני 50 פלוס. שלושה מהם יפנים, שלושה מהונג קונג, שניים אוסטרלים, אחד אמריקאי ואחד פיליפיני (איש צוות). משמר החופים פינה אותם לבתי חולים מקומיים, ולפי שעה איש מהם לא במצב קשה.

שר הבריאות היפני, קטסונובו קאטו, אמר לכתבים: "אני רוצה לדאוג בצורה יעילה לבריאותם של הנוסעים ואנשי הצוות, ולעשות כל מאמץ כדי למנוע את התפשטות הנגיף". קאטו קרא לנוסעים ולאנשי הצוות לשתף פעולה עם הרשויות.

הנוסעים שתקועים בספינה של חברת Carnival Corporation פרסמו ברשתות החברתיות תמונות של הנציגים היפנים, שלובשים חליפות מגן ומסכות ומבצעים בדיקות בספינה. הנוסעים גם תיעדו את מנות האוכל והם מפעילים חשבון טוויטר מיוחד עם עדכונים מהספינה.

חברת הספנות הודיעה כי הנוסעים הלכודים יקבלו שירותי אינטרנט וטלפון בחינם. בנוסף, החברה הודיעה כי הנוסעים יקבלו החזר כספי ויוכלו לצאת לשיט בחינם בעתיד.

ממשרד החוץ בישראל נמסר, כי על פי היפנים יש בין 15 ל-17 נושאי דרכון ישראלי אבל הרשימות עדיין לא מאומתות.

עוד נמסר מהמשרד, כי צוות של הרשויות היפניות נמצא על הספינה ונפגש עם כל אחד מהנוסעים במטרה לספק מזון, תרופות וכל טיפול נחוץ אחר. עד כה נלקחו דגימות מה-200 נוסעים נוספים וממתינים לתוצאות. אם יתגלה חולה נוסף במחלה יעבירו אותו לבית חולים ביפן.

"אנחנו עומדים בקשר עם הרשויות ועם המשפחות ועוקבים מקרוב אחרי התפתחות. חשוב לציין כי בשלב זה הישראלים אינם בין החשודים בהידבקות בנגיף", נמסר ממשרד החוץ הישראלי.

גם ממשרד הבריאות נמסר כי הם בקשר עם משרד החוץ, עם ארגון הבריאות העולמי ועם גורמים נוספים במידת הצורך. "בכל מקרה כלל הנוסעים (כולל הישראלים) ישארו בבידוד של 14 יום עד שיוכלו להמשיך במסעם", נמסר בהודעת המשרד.

זו לא הספינה היחידה שנמצאת בהסגר בשל הנגיף, יותר מ-1,800 בני אדם נמצאים בהסגר גם על סיפון הספינה World Dream. אתמול, אחרי שהתברר ששלושה אנשים ששטו בספינה לאחרונה נדבקו בקורונה, הגיעה הספינה לנמל קאוסיונג בטייוואן. בנמל סירבו לאפשר לספינה לעגון, והיא שטה להונג קונג ועגנה שם.

גורם בהונג קונג אמר שיותר מ-30 אנשי צוות שהיו בספינה סובלים מחום, שיעולים וכאבי גרון. הוא הוסיף שכל הנוסעים ואנשי הצוות יעברו בדיקות רפואיות, ולא יהיו רשאים לעזוב את הספינה עד שהבדיקות יסתיימו. הוא הוסיף שהבידוד תלוי בתוצאות הבדיקות.

הלילה הודיעה סין כי עוד 65 בני אדם מתו מנגיף הקורונה, ומניין המתים במגיפה עלה ל-490 בסך הכול. כל מקרי המוות החדשים הם במחוז חוביי, שבו התפרץ הנגיף מלכתחילה. יותר מ-24 אלף איש נדבקו בסין במחלה כשעשרות מיליונים עדיין נמצאים בהסגר כדי לנסות ולעצור את ההתפשטות. ביותר מ-20 מדינות ברחבי העולם התגלו נדבקים בקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר