צפו בראיון

הרב בנימין פישר: 'אין יותר חולי סרטן חרדים; זה נראה כך, בגלל ה'אקשן' סביבם'

התחושה הרווחת ברחוב החרדי, בעקבות האסונות ומקרי הפטירה הרבים, כי שיעור חולי הסרטן במגזר גדולה משל השיעור היחסי המקביל בציבור הכללי, שגויה לחלוטין - כך הרב בנימין פישר, בראיון לכיכר (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: אריאל ליבא)

הרב בנימין פישר, יו"ר ארגון 'מגן לחולה' ומבכירי אנשי הרפואה במגזר החרדי, טוען בראיון בלעדי באולפן 'כיכר השבת', כי הטענות שבמגזר החרדי יש תחלואה מוגברת בסרטן, בהשוואה לשאר האוכלוסייה, אינן נכונות. הראיון המלא, שיעסוק בעיקרו בנגיף ה'קורונה', ישודר מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע'.

"אני לא רוצה לקלקל קמפיינים", אומר פישר, "אבל אני לא חושב שזה נכון. ואגיד לך למה זה כן נראה כך: הייתי בבית חולים בארה"ב, מהמובילים בתחום הסרטן, ומה בולט בעין? החרדים והערבים. למה? כי הלבוש שונה, הכיפה השחורה בולטת יותר, וכי אנחנו משפחתיים, כמו הערבים: לכל חולה - כל המשפחה מגיעה. ההתערבות, ה'אקשן' סביב חולה, הוא גדול יותר. לכן יש כזה רושם".

וכאמור: "אני לא חושב שזה נכון, אם יבוא רופא פלוני או אלמוני כדי לתת צידוק שבמגזר החרדי יש יותר חולי סרטן, כדי לתת הכשר לקמפיין...".

יו"ר 'מגן לחולה' מנצל את הראיון המיוחד כדי לפנות לציבור החרדי, שלדבריו לא מקפיד מספיק על בדיקות לגילוי מוקדם של המחלה: "אצלנו יש דבר שאין אצל אחרים: גילוי מאוחר. הגילוי המאוחר במגזר החרדי הוא קטסטרופה!".

"סרטן נשים; למה צריך להגיע לרופא כשהגוש הוא כבר בגודל של חמישה ס"מ? יכולת לגלות אותו כשהוא ס"מ אחד, כשהוא בר-ריפוי. כשזה חמישה ס"מ, עם גרורות, זה כבר סיפור אחר".

"להקשיב לכללים הבינלאומיים", מבקש הרב בנימין פישר: "משרדי הבריאות בעולם, ובמדינת ישראל, הודיעו כי כל איש ואשה צריכים להידבק בדברים הרלוונטיים, בגילאים המתאימים. לא לסמוך על רופא המשפחה, אלא להיבדק".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר