הלם בבורו פארק

הגבאי המיתולוגי של 'שומרי שבת' יוצא לפנסיה

תושבי בורו פארק נדהמו לשמוע שהגבאי ר' הלל מוזס מסיים את תפקידו • "אין איש בבורו פרק שלא יכול לספר סיפור אישי על צדקותו של הלל", אומרים ל'כיכר השבת' מתפללים (חרדים)

(צילום: JDN)

תושבי בורו פארק נדהמו לשמוע כי הגבאי המיתולוגי של 'שומרי שבת', ר' הלל מוזס מסיים את תפקידו ויצא לפנסיה.

"מדובר באיש צדיק שהוא סמל של גמילת חסדים ודוגמה לעזרה לזולת. בלעדיו, בית הכנסת לא יהיה אותו דבר", אומר איש התקשורת החרדי הרב יוסף רפפורט בשיחה עם 'כיכר השבת'.

בית הכנסת 'שומרי שבת' בלבה של בורו פארק החרדית, הוא בית הכנסת הוותיק והפעיל ביותר בעיר, עם אלפי אנשים שפוקדים את המקום מדי יום - הרבה מזה בזכותו של הגבאי המיתולוגי ר' הלל אשר היה הרוח החיים של הבית הכנסת התוסס למשך עשרות שנים.

"מלבד התפקידים המסורתיים של גבאי, כארגון שיעורים ומנייני תפלה, מהווה ר' הלל מוסד בפני עצמו. ניתן לומר שכמעט אין איש בבורו פרק שלא יכול לספר סיפור אישי על צדקתו של הלל, במיוחד עשרות קשיי יום שהוא דואג להם בצניעות מופלאה" אומר לנו הרב רפפורט שמתפלל בבית הכנסת מדי יום.

בין התפקידים שהוא לקח על עצמו, הוא לארגן טרמפים מבורו פארק לערים אחרות. באי בית הכנסת הורגלו כבר שאחרי כל מניין הגבאי מכריז על מבקשי או מציעי טרמפים לערים אחרות כמו ליקווד וויליאמסבורג, במיוחד בשעות הקטנות של הלילה כשקשה למצוא אמצעי תחבורה אחרים.

סיפורי אגדות רבים נקשרו בשמו של הלל, ורבים אף מבקשים ממנו ברכה. הרב רפפורט אומר לנו כי "מדובר ביהודי של פעם שקשה למצוא דוגמתו, הוא אוהב ישראל אמיתי והוא מכיר באופן אישי אלפי אנשים שפוקדים את בית הכנסת, וכל אחד מרגיש בבית בסביבתו, באמת קשה למצוא תחליף לאדם דגול כזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר