חמש שעות סוערות הלילה

פיגוע בירושלים, תקיפות בעזה וסוריה ותקרית חריגה ביו"ש

לילה מתוח ביטחונית: תוך שעות ספורות, התרחש פיגוע דריסה בירושלים. 12 לוחמי גולני נפצעו • ניסיון פיגוע בעיר ג'נין בזמן הריסת בית מחבל • צה"ל תקף בעזה • דיווח על תקיפה בסוריה (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
זירת הפיגוע בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

סדרת אירועים ביטחוניים הלילה בזירות שונות ברחבי הארץ: פיגוע דריסה בירושלים, ירי ועימותים בהריסת בית מחבל בג'נין, תקיפה ישראלית בעזה ודיווח על פי מקורות זרים על תקיפה ישראלית בסוריה.

כל האירועים, התרחשו בתוך מספר שעות בודדות. החל מחצות הלילה, עד לשעה 05:00 לפנות בוקר. כרגע ניתן רק לדווח על האירועים, אך בצה"ל כבר החלו לתחקר את האירועים הרבים.

אחרי תקופה ארוכה, במהלך הלילה פיגוע דריסה בעיר ירושלים כלפי כוחות הביטחון. חייל צה"ל נפצע באורח קשה, ודיווח על כך נמסר למשפחתו. 11 לוחמים נוספים נפצעו באורח קל.

מדובר בקבוצת חיילים של גולני שהתגייסו לא מזמם, שהיו בירושלים לסיור מורשת לפני ההשבעה. בזמן הפיגוע, לקראת השעה 02:00, היו החיילים בדרכם לכותל המערבי.

זירת הפיגוע בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לפי דובר צה"ל, החיילים עמדו בתחנה. רכב הגיע מאחור במהירות גבוהה, פגע וברח. האירוע מתוחקר באופן ראשוני ובמקביל מתנהל מרדף אחר הדורס. חלק מהחיילים ניסו לבצע רדיפה אחר האוטו, אך האירוע ארך רגעים בודדים. לא מוכר ירי אך כרגע מתוחקר.

פרמדיק מד"א עוז פולק וחובש על אופנוע אלי פרחי הוזעקו לזירה וסיפרו: "כשהגענו למתחם התחנה ראינו המולה, על המדרכה שכבו שלושה צעירים ובסמוך התהלכו כתשעה צעירים נוספים שנפגעו. ביצענו מיון ראשוני מהיר. אחד מהפצועים היה מחוסר הכרה וסבל מחבלה רב-מערכתית, כל השאר היו בהכרה מלאה".

זירת הפיגוע בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
זירת הפיגוע בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
זירת הפיגוע בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
זירת הפיגוע בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"צעיר כבן 20 סבל מחבלות בראש ובגפיים וסיפר לנו שרכב הגיע ופגע בהם. הפצוע השלישי ששכב סבל מחבלות קלות בגוף, תשעת הצעירים הנוספים שהתהלכו במקום - חלקם חשו ברע וחלקם סבלו מחבלות קלות מאוד. בסיוע כוח רפואה של צה"ל וחיילים שהיו במקום הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם לבתי החולים כשמצבו של אחד קשה, אחד בינוני, והשאר קל".

בג'נין, אירוע חריג הלילה. כוחות צה"ל שהרסו את בית אחד מרוצחיו של הרב רזיאל שבח הי"ד, נתקלו באש צולבת של חוליית מחבלים. הכוחות השיבו אש, בן 19 נהרג ושוטר פלסטיני נפצע.

דובר צה"ל מסביר כי מדובר באירוע מורכב, שכלל שלושה אירועים. הריסת בית המחבל, דבר שתוכנן מראש. במהלך הפעילות, ירי צלפים ובאירוע נוסף, שוב ירי ופציעת שוטר פלסטיני.

הרס בית המחבל (צילום: דובר צה"ל)

בצה"ל נערכו מראש להפרות סדר בזמן הריסת הבית, שכן הם ראו בזמן הכניסה למקום אנשים רבים המתארגנים. מחבלים ירו לעבר הבית בו ישבו הצלפים הצבאיים, אך האירוע מסתיים לאל נפגעים ובהרס בית המחבל.

בהמשך, שמו לב לוחמי צה"ל בחוליית צלפים פלסטינית נוספת המתמקמת. הם נערכו מראש, צלפים של צה"ל התמקמו מאחור, ופגעו בחולייה.

הרס בית המחבל (צילום: דובר צה"ל)
הרס בית המחבל (צילום: דובר צה"ל)
הרס בית המחבל (צילום: דובר צה"ל)
הרס בית המחבל (צילום: דובר צה"ל)

באירוע השלישי הלילה בג'נין, נפצע שוטר פלסטיני באורח בינוני כתוצאה מירי של חיילי צה"ל. בצה"ל אומרים כי פתחו בתחקור ראשוני, אך בוודאות מדובר בירי ישראלי שפגע בשוטר הפלסטיני.

במקביל, התחממות גם בגזרה הדרומית. צה"ל תקף הלילה ברצועת עזה יעדים של ארגון הטרור חמאס, בתגובה לירי הפצמ"רים במהלך הערב.

דובר צה"ל מסר כי הותקפו תשתיות תת-קרקעיות המשמשות את הזרוע הצבאית של חמאס. התקיפה בוצעה בתגובה לירי פצצות המרגמה ולהפרחת בלוני הנפץ מרצועת עזה לעבר ישראל.

"צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות חבלנית לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל", נכתב בהודעת דובר צה"ל.

שתי פצצות מרגמה התפוצצו אמש בשטחים חקלאיים בעוטף עזה, סמוך למרכז הרצועה. לא דווח על נפגעים. כתוצאה מהשיגורים, הופעלו התרעות ביישומון בשטחים פתוחים בלבד.

דובר צה"ל טען בתדרוך לכתבים כי הם מבינים שהחמאס נותן יד לאירועים בשבועיים האחרונים, גם בשיגורים וגם בהעלמות עין. "לא ניתן למצב להימשך", הצהיר.

התקיפה המיוחסת לישראל הלילה בסוריה (צילום: סאנא)

ובגזרה הצפונית, סוכנות הידיעות הממלכתית של סוריה, סאנא, דיווחה הלילה כי מערכות ההגנה האוויריות במדינה פעלו נגד תקיפה ישראלית במערב דמשק, שבוצעה משמי רמת הגולן.

לטענת סוריה, מערכות ההגנה האוויריות הסוריות הצליחו ליירט את רוב הטילים לפני שפגעו ביעדים. לטענתם, הטילים כוונו לעבר יעדים סוריים ואיראנים.

בהתייחסות לדיווחים המגיעים מסוריה נמסר מצה"ל כי הם אינם מתייחסים לדיווחים זרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר