בחירות נוספות?

סקר: 'הליכוד' מוביל - אך לימין אין רוב בכנסת

למרות שהליכוד מתחיל להוביל בפער של מנדט אחד על פני כחול לבן, עדיין לאף אחד מהגושים אין אופציה להקים לבד קואליציה • מספר גבוה של מתלבטים בתוך גוש הימין (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש ואהרון קרון, פלאש 90)

סקר חדש המתפרסם היום (חמישי) מעלה כי הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר, אך גם לגוש הימין וגם לגוש השמאל-ערבים, אין די מנדטים כדי להקים לבד קואליציה.

הסקר נערך על ידי מכון דיירקט פולס, והוא מעלה כי אם הבחירות היו נערכות היום, מפלגת הליכוד הייתה מקבלת 34 מנדטים, וכחול לבן עם 33 מנדטים.

הרשימה המשותפת עם 13 מנדטים, והעבודה-גשר-מרצ עם עשרה מנדטים. כך, בסך הכל גוש השמאל עם המפלגה הערבית מגיעים אל 56 מנדטים.

ש"ס ויהדות התורה מקבלות בסקר זה שמונה מנדטים לכל מפלגה, וימינה עם 7 מנדטים. בסך הכל לגוש הימין עם המפלגות החרדיות, שוות 57 מנדטים.

מי שעשוי להכריע את הכף, הוא אביגדור ליברמן, שמפלגתו, ישראל ביתנו מקבלת בסקר זה 7 מנדטים. לאחרונה נשאל האם יסכים לשבת באותה ממשלה עם מרצ, וסירב להכחיש.

כמו בכל הסקרים עד כה, עוצמה יהודית אינה עוברת את אחוז החסימה והפעם מפלגת הימין מתרחקת משמעותית מהקו, ומקבלת אחוז בודד בלבד.

לפי הסקר, יש עדיין 7 מנדטים של מתלבטים, מרביתם מזוהים עם גוש הימין, נתון שעשוי להשפיע לרעה על התוצאות הסופיות של המפלגות הימניות והחרדיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר